کد خبر: ۱۱۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 2886 مبتلای جدید به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور روز گذشته اظهارداشت: از تاریخ 15 تا 16 خرداد، دو هزار و 886 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که از این افراد 527 مورد از مبتلایان بستری در بیمارستان‌های سراسر کشور بوده‌اند و دو هزار 359 مورد هم افراد مبتلای سرپایی
بوده‌اند.
جهانپور افزود: متاسفانه در 24 ساعت گذشته 63 هموطن مبتلا به کرونا فوت کردند و جمع کل فوت شدگان از ابتدا تا کنون به 8 هزار و 134 نفر رسیده است.
به گفته وی، از جمع همه افراد مبتلا تا کنون 129 هزار و 741 مورد بهبود یافته‌اند و دو هزار و 573 مبتلا در بخش مراقبت ویژه بستری هستند و در حالت وخیم این بیماری قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و درخصوص 7 استان دیگر نگرانی‌هایی وجود دارد.
جهانپور ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته در 13 استان هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا گزارش نشده است و در پنج استان هم تنها یک مورد فوت گزارش شده است.
گفتنی است،نکته حائز اهمیت درباره آمار کرونا در ایران، رکوردشکنی تعداد مبتلایان در 15 خرداد ماه است. جایی که بر اساس اعلام وزارت بهداشت آمار سه هزار و 574 مبتلا به ثبت رسید. بررسی آمارها نشان می‌دهد 14 خرداد نیز تعداد مبتلایان سه هزار و 134 نفر بوده است.
با این حال، به گفته مسئولان وزارت بهداشت افزایش تعداد مبتلایان جدید طی روزهای گذشته ناشی از بیماریابی و افزایش تست‌های سرپایی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار