کد خبر: ۱۱۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
رئیس جمهور با اشاره به بیماری کرونا گفت: این ویروس ابعادی دارد که هرچه می ‌رویم جلو روشن‌تر می‌شود. اوایل در اسفند ماه امیدی ایجاد شد که گرمای هوا این ویروس را از بین می برد یا به تدریج ضعیف می‌شود در حالی که می‌بینیم به لحاظ علمی این چنین نیست

رئیس جمهور با اشاره به بیماری کرونا گفت: این ویروس ابعادی دارد که هرچه می ‌رویم جلو روشن‌تر می‌شود. اوایل در اسفند ماه امیدی ایجاد شد که گرمای هوا این ویروس را از بین می برد یا به تدریج ضعیف می‌شود در حالی که می‌بینیم به لحاظ علمی این چنین نیست

ضعیف شدن کرونا، امید کاذب است

رییس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: خواهش می کنم مردم عزیز به این نکته توجه کنند آنچه که برای آینده قرار می‌دهند هفته و ماه نباشد. آینده طولانی مدت را باید در نظر گرفت. این ویروس ابعادی دارد که هرچه جلو می ‌رویم، روشن‌تر می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمیی حسن روحانی، اظهار کرد: از دیرباز به‌خصوص در سال‌های اخیر بخش بهداشت و درمان ما مطرح بوده است. روزی مردم ما در نوبت بودند که برای معالجه به اروپا بروند، امروز مردم منتظر هستند برای عمل‌های پیچیده به ایران بیایند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا، از بخش بهداشت درمان و کادر درمانی تشکر کرد.

روحانی با اشاره به مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسه ستاد مبارزه با کرونا مطرح شد، بیان کرد: مهم‌ترین نکته در این جلسه که در رابطه با کووید 19 مطرح شد این بود که مردم باید مطلع باشند که این اپیدمی طولانی خواهد بود و ما یک پایان مشخص برای پایان این اپیدمی نداریم. تا زمانی که واکسن مورد تایید در دسترس ما قرار بگیرد مدت طولانی را خواهیم داشت. در ذهن مردم این نباشد که رعایت نکات بهداشتی کوتاه مدت است. ما نمی‌دانیم پایان این ویروس کی هست؛ بنابراین این دستورالعمل‌ها باید طولانی مدت باشد. شستن دست‌ها و استفاده از ماسک باید همیشه مورد نظر باشد.

وی گفت: اجتماعاتی مثل عروسی و عزا را باید کنار بگذاریم تا زمانی که خود بهداشت و درمان ما اعلام کنند. وزیر بهداشت و درمان گزارش دادند در جایی جامعه بی مشکل بوده اما به خاطر عروسی همه مبتلا شدند. من خواهش می کنم مردم عزیز به این نکته توجه کنند آنچه که برای آینده قرار می‌دهند هفته و ماه نباشد. آینده طولانی مدت را باید در نظر گرفت. این ویروس ابعادی دارد که هرچه می ‌رویم جلو روشن‌تر می‌شود. اوایل در اسفند ماه امیدی ایجاد شد که گرمای هوا این ویروس را از بین می برد یا به تدریج ضعیف می‌شود در حالی که می‌بینیم به لحاظ علمی این چنین نیست.

رئیس جمهور گفت: ما چاره‌ای نداریم، باید کار کنیم. باید کارخانه‌ها باز باشد و ر فت و آمدها در حد ضرورت ادامه پیدا کند، اما مبارزه با ویروس هم ادامه پیدا کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار