کد خبر: ۱۱۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
نخست وزیر لهستان ابراز امیدواری کرد برخی از نیرو‌های نظامی که آمریکا از قصد خارج کردن آن‌ها از آلمان را دارد در لهستان مستقر شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از اسپوتنیک، ماتئوش موراویه‌تسکی، نخست وزیر لهستان ابراز امیدواری کرد که برخی از نیرو‌های نظامی که آمریکا از قصد خارج کردن آن‌ها از آلمان را دارد در لهستان مستقر شوند.

در همین رابطه نخست وزیر لهستان گفت: عمیقا امیدوار هستم که در نتیجه بسیاری از مذاکراتی که داشتیم بخشی از نیرو‌های آمریکایی که امروز در آلمان مستقر هستند به لهستان منتقل شوند. اکنون تصمیم گیری در این زمینه برعهده آمریکا است.

ترامپ ۵ ژوئن (۱۶ خرداد) دستور کاهش ۹ هزار و ۵۰۰ نیرو‌های آمریکایی در آلمان را صادر کرد. آمریکا اکنون ۳۴ هزار نیرو در آلمان دارد.

دولت ترامپ از سپتامبر گذشته طرح خروج نیروهایش از آلمان را در دست بررسی داشت.

وال استریت ژورنال مدعی شده که این تصمیم دولت آمریکا ربطی به تصمیم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان مبنی بر خودداری از شرکت در نشست گروه هفت ندارد. ترامپ قصد داشت ماه جاری میزبان این اجلاس در آمریکا باشد.

رویترز نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: «مارک مایلی» رییس ستاد مشترک ارتش چندین ماه روی این طرح کار کرده و این اقدام، ارتباطی به تنش میان ترامپ و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ندارد.

یک مقام دیگر آمریکایی هم گفت که برخی نیرو‌هایی که از آلمان خارج می‌شوند به آمریکا باز خواهند گشت و برخی دیگر به لهستان و سایر کشور‌های متحد واشنگتن فرستاده می‌شوند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار