کد خبر: ۱۱۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی پاسخ داد
ایسنا/خراسان رضوی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان قبل از هر امتحان باید در سایت وزارت بهداشت فرم خود ارزیابی الکترونیکی کرونا را پر کنند و کد پیگیری را به ما بدهند، گفت: دانش‌آموزان با داشتن کد پیگیری حق ورود به جلسه آزمون را دارند.

صفدر سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «امتحانات نهایی دانش‌آموزان از 17 خرداد آغاز و تا 16 تیر ادامه خواهد داشت»، اظهار کرد:  پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانات نهایی از طرف وزارت بهداشت برای آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

وی افزود: یکی از پروتکل‌های بهداشتی در حوزه امتحانی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یا رعایت فاصله صندلی هر دانش‌آموز با دانش‌آموز دیگر 1.5 تا 2 متر است. همچنین امتحانات علوم تجربی و ریاضی از علوم انسانی و معارف جدا شده تا ظرفیت لازم را مدارس ما داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: استفاده از ماسک برای هرکدام از کادر اجرایی مدارس و دانش‌آموزان الزامی است. لوازم التحریر دانش‌آموزان باید اختصاصی باشد و هیچ دانش‌آموزی حق استفاده از وسایل دیگر دانش‌آموزان یا معلمان را ندارد.
 
سلطانی با بیان اینکه «دانش‌آموزان باید نوشیدنی اختصاصی خود را به همراه بیاورند»، خاطرنشان کرد: توزیع هرگونه مواد خوراکی در آزمون نهایی ممنوع است. دوستان ما حداکثر تلاش خود را برای استفاده از سیستم‌های برودتی در حوزه‌های امتحانی برای دانش آموزان کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای برگزاری امتحانات با کیفیت بالاتر مجوز استفاده از نمازخانه و فضاهای ورزشی مدارس داده شده است. امیدواریم همراهی لازم از طرف دانش‌آموزان و کادر اجرایی مدارس برای رعایت پروتکل‌ها انجام شود.

 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه « 457 حوزه امتحان نهایی در استان داریم»، تصریح کرد: برگزاری امتحانات نهایی یک ماه طول می‌کشد. اگر نیازی به فاصله‌گذاری اجتماعی نبود، برگزاری امتحانات باحداکثر امکانات انجام می‌گرفت اما به دلیل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ما ظرفیت هر روز خود را شکسته و آن ظرفیت را در دو روز آوردیم؛ به عنوان مثال امروز امتحان دین، اخلاق و زندگی برای پایه تجربی و ریاضی برگزار شد و فردا همین درس برای دانش‌آموزان معارف و علوم انسانی برگزار می‌شود.
 
سلطانی با بیان اینکه «با کاهش دانش‌آموزان در حوزه امتحانی، مراقبان امتحانی افزایش پیدا کرده است»، تاکید کرد: مراقب سلامت مدرسه نیز باید در بازه زمانی امتحانات در مدرسه حضور داشته باشد. هر روز قبل از حضور دانش‌آموز در جلسه امتحان، تب‌سنجی از او انجام می‌شود.

وی تشریح کرد: دانش‌آموزان قبل از هر امتحان باید در سایت وزارت بهداشت فرم خود اظهاری را پر کنند و کد پیگیری را به ما بدهند. دانش‌آموزان با داشتن کد پیگیری حق ورود به جلسه آزمون را دارند.


انتهای پیام   
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار