کد خبر: ۱۱۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
استاندار خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی در بلاتکلیفی‌ ۲۰ ساله به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی امشب در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، به شیوع بیماری کرونا در استان اشاره کرد و گفت: ۲۸ بهمن ماه اولین نشانه‌های بیماری کرونا را در نیشابور داشتیم و بعد از آن بیشترین فعالیت استان در رابطه با این بیماری بود.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از فاجعه ملی که می‌توانست عید نوروز در استان شکل بگیرد جلوگیری شد و در حال حاضر حالت عادی را در خراسان رضوی داریم.

وی تاکید کرد: با همراهی خوب تمام دستگاه‌‌های استان در مقابله با بیماری کرونا در حال حاضر وضعیت خوبی داریم و امیدواریم این بیماری هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه رتبه کسب‌وکار کشور بسیار پایین است، اظهار کرد: این نتیجه به‌دلیل سرعت پایین ارائه مجوزها در تهران است.

استاندار خراسان رضوی به طرح ثامن اشاره کرد و افزود: طرح ثامن حدود ۲۰ سال است که با وجود ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه بهتر است دولت در اجرای طرح ثامن اختیارات را به استان محول کند، متذکر شد: طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با عنوان طرح ثامن بدون پول دولت و بانک‌ها آغاز شد، اما متأسفانه بلاتکلیف مانده است‌.

رزم‌حسینی همچنین به فعالیت‌های دیگر استان اشاره کرد و افزود: در یکسال گذشته ۳۱ دفتر تسهیلگری در شهرداری مشهد ایجاد شده که ۶۶ منطقه حاشیه‌ای شهر را پوشش داده است.

استاندار خراسان رضوی به ورود پدیده به بورس اشاره کرد و گفت: طی یک سال و سه ماه گذشته ۴۰ جلسه با هدف و موضوع رسیدگی به وضعیت شرکت پدیده شاندیز در خراسان رضوی و در سطح ملی برگزار شده است، اهمیت دادن به اوضاع ۱۲۱ هزار سهامدار این شرکت و احقاق حقوق آن‌ها در قالب قانون موجب چنین توجهی به این شرکت شد و خوشبختانه اکنون سهامداران پدیده می‌توانند سهام خود را در بورس خرید و فروش کنند.

ایجاد بیش از ۱۳ درصد اشتغال کشور در خراسان رضوی 

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی اظهار کرد: از ابتدای شروع جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکنون ۶۷ جلسه از مجموع ۴۸۱ جلسه در کشور در خراسان رضوی برگزار شده و با ۱۳.۹ درصد دارای رتبه اول کشوری هستیم.

رضا جمشیدی تصریح کرد: تاکنون ۲۵ پروژه توسط امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه‌و بودجه کشور تایید شده است. 

وی تعداد پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی را ۱۹۱ پروژه عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۴۸ درصد کل پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی صددرصدی را دارند، همچنین از ۲۵ پروژه ارسال شده، ۲۱ پروژه دارای پیش رفت فیزیکی صددرصدی و ۴ پروژه در حال پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی همچنین نرخ تورم نقطه به نقطه استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری را ۱۷.۶ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۷ درصد کاهش یافته است، نرخ تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی در نقاط شهری ۱۶.۸ و روستایی ۲۰.۸ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۰.۸ و روستایی ۰.۳ کاهش یافته است.

جمشیدی به میزان اشتغالزایی در استان اشاره کرد و افزود: ۱۳.۸ درصد یعنی معادل ۷۴ هزار و ۷۹۱ نفر اشتغال در خراسان رضوی ایجاد شده است.

وی همچنین تراز بازرگانی استان در سال ۹۸ را با ۱۴.۵ میلیون دلار تراز بازرگانی خارجی مثبت اعلام کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی در ادامه  به حوزه کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: استان خراسان رضوی با تولید ۲۹۸ تن زعفران ۷۷ درصد تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده همچنین با تولید ۷۶ هزار تن گوشت قرمز ۸.۶ درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

پیشرفت بالای طرح‌های اشتغالزایی در استان

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به بررسی آخرین وضعیت عملکرد مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی پرداخت و گفت: تاکنون ۲۲۱ معین اقتصادی در استان در حال فعالیت هستند که در سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه توسط معین‌های اقتصادی در خراسان رضوی ثبت شد.

علی رسولیان مجموع تفاهم‌نامه‌های رسیده را  یک هزار و ۲۰۱ مورد اعلام کرد و افزود: با سرمایه‌گذاری ۱۹۸ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان بالغ بر ۲۰۵ هزار و ۸۷۷ نفر اشتغال در استان ایجاد شد.

وی ادامه داد: تاکنون در زمینه پروژه‌های در حال سرمایه‌گذاری و جدید استان حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده که در حوزه تولید، گردشگری، کشاورزی، معدن و غیره بوده و پروژه‌های جدیدی که در حال حاضر اضافه می‌شود، پروژه‌های اقتصادی حوزه ساختمان مانند مجتمع و مراکز تجاری و هتل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی میزان طرح‌های بزرگ استان را ۳۳۴ طرح عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها با ۱۹۰ هزار میلیارد تومان سرمایه، ۹۶ درصد سرمایه‌گذاری و با ۱۸۷ هزار و ۵۰۴ نفر اشتغال، ۹۱ درصد اشتغالزایی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ 70071

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار