کد خبر: ۱۱۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر شایع ترین راه انتقال بیماری کرونا مراسم و تجمعاتی است که توسط خود مردم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری  به نقل از وب دا ،دکتر مجید شیرانی افزود: برای مبارزه با بیماری کرونا نیازمند یک چهارچوب هستیم و همه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و حوزه بهداشت و سلامت نیز باید در این چهارچوب مشخص و اجرا شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه بستر مبارزه با کرونا دو پایه اصلی دارد، یکی اعمال محدودیت ها و دیگری خودمراقبتی است، افزود: در اعمال محدودیت ها نیز دو نکته قدرت اعمال و قدرت جبران مهم است.
وی با بیان اینکه وقتی محدودیت برقرار می شود باید قدرت اعمال آن را نیز داشته باشیم، ادامه داد: قبل از اعمال محدودیت ها مباحث مربوط به هزینه و فایده مطرح می شود اما از نظر حوزه سلامت این اعتقاد وجود دارد که اعمال محدودیت ها در مبارزه با کرونا لازم است و محدودیت ها باید نظامند بوده و آغاز و پایانش مشخص باشد.
دکتر شیرانی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا، یک ویروس با رفتار ناشناخته است که به صورت انفجاری رشد می کند، عنوان کرد: لذا در برخورد با این ویروس هم باید محدودیت اعمال شود و هم قدرت اعمال و جبران وجود داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: بحث دیگر خودمراقبتی است که شامل دو فاکتور می شود، ابتدا مطالب و هشدارهایی است که مسؤولان در اختیار مردم قرار می دهند و دیگری قانون مندی و تمکینی است که جامعه نسبت به آموزش ها خواهند داشت که به نظر می رسد در هر دوی این فاکتورها کشور به خوبی عمل کرده است.
وی اضافه کرد: اکنون هر دو بستر اعمال محدودیت ها و خودمراقبتی در حال کم شدن هستند، چهارمحال و بختیاری جز استان های خوب در بحث کنترل بیماری کرونا بود اما زنگ هشدار در دو سه روز اخیر در استان به صدا درآمده است.
دکتر شیرانی تصریح کرد: علی رغم آنکه تعداد موارد مرگ و میر و بستری در چهارمحال و بختیاری چشمگیر نیست اما با این موج افزایش بیماران سرپایی امکان رشد آن ها وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت : هم در زمینه محدودیت ها و هم درخصوص خودمراقبتی ها باید اقداماتی انجام شود چراکه به نظر می رسد دیگر مردم بعد از چند ماه خسته شده اند.
وی تاکید کرد: به عنوان دستگاه متولی سلامت علیه برخی مراسمات تجمعی مثل عروسی ها که موجبات به خطر افتادن سلامت عمومی را فراهم می کنند به دادستانی شکایت کردیم، چراکه رفتارهای مردم بسیار مهم است.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار