کد خبر: ۱۱۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
فرماندار نهاوند:
همدان - فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه سن مبتلایان به کرونا در نهاوند کاهش یافته است، گفت: از ابتدای خردادماه تاکنون ۴۲ کودک مشکوک به کرونا در نهاوند شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد ناصری صبح یکشنبه در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا در نهاوند بر آموزش روش‌های پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا در روستاها تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود از امروز باید تقسیم کار صورت گیرد تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان شهرستان نهاوند را از مرحله هشدار خارج کنیم.

وی افزود: اگر مسئله‌ای عنوان می‌شود به‌معنای زیر سوال بردن کارهای انجام شده نیست بلکه منظور این است شرایط بحرانی است و باید بیشتر رعایت شود.

ناصری عنوان کرد: نهاوند به دلیل همجواری با استان‌های با شرایط خاص از روز اول شرایط سختی را تجربه کرد اما شرایط در حال حاضر تحت کنترل است ولی نظارت‌ها باید بیشتر شود.

وی افزود: بیشترین آسیب در حال حاضر کودکان و نوجوانان را تهدیدمی‌کند به طوری که از ابتدای موج اول ویروس تا ابتدای خرداد ۲۷ مورد کودک مشکوک داشتیم که ۳ مورد مثبت اعلام شد اما از ابتدای خردادماه تا به حال ۴۲ مورد کودک مشکوک داشته‌ایم که ۱۰ مورد مثبت اعلام شده است.

فرماندار نهاوند گفت: باید از ظرفیت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی در مناطق روستایی برای اطلاع رسانی، آموزش و کنترل بیشتر استفاده کرد چراکه کرونا هر روز چموش‌تر می‌شود و باید با برنامه جلو برویم.

ناصری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان نهاوند را روستاها تشکیل می‌دهند، گفت: در روستاها باید اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و هر دهیاری که پای کار نبود عزل می‌شود.

وی با بیان اینکه شلوغی خیابان‌ها صرفاً به علت حضور مردم در شهر نیست بلکه روستاییان را در شهر می‌بینیم در حالی که باید آگاه شوند و در منازل خود بمانند، گفت: نباید از ظرفیت کمک اصحاب رسانه در خصوص اطلاع‌رسانی‌ها غافل ماند.

فرماندار گفت: به پیشنهاد هیئت اندیشه‌ورزان جوان فرمانداری شهرستان نهاوند توسط ارشاد و بهداشت و درمان کلیپ‌های آموزشی برای اطلاع رسانی مردم در خصوص پیشگیری از کرونا تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

ناصری با تاکید بر فرهنگ سازی و تغییر نگاه به مسائل گفت: هر تجمع ۲۰ نفره در باغ بهشت بعد از چهار روز حداقل ۵ نفر از همان جمع را روانه بیمارستان علیمرادیان و بخش کرونا خواهد کرد و برگزاری هر مراسم عزا باعث عزادار شدن چند خانواده دیگر می‌شود.

وی در خصوص تجمع در برخی مراکز گفت: بام نهاوند هنوز آماده نشده و به دلیل حفظ سلامت مردم باید مسدود شود تا بعد از آماده‌سازی در موقعیت مناسبی به بهره‌برداری برسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار