کد خبر: ۱۱۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
مدیر امور اعتباری بانک مسکن کارنامه ۱۴ ماهه پرداخت تسهیلات به سیل زدگان فروردین ماه سال ۹۸ را تشریح کرد.

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: تا ابتدای خردادماه امسال، ۸۷ درصد از مجموع ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی به مدیریت شعب سراسر کشور برای پرداخت سه نوع تسهیلات به سیل زدگان سال گذشته، در قالب تسهیلات به هموطنان عزیز پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه حمایت بانک مسکن از هموطنان آسیب دیده در سیل سال گذشته در قالب پرداخت سه نوع تسهیلات شامل تسهیلات بازسازی، تعمیر و تامین امور معیشتی پیش بینی شده است، عنوان کرد: از سال گذشته تا ابتدای خرداد ماه امسال، از مجموع ۳۸ هزار و ۶۷۵ پرونده معرفی شده به مدیریت شعب استان های آسیب دیده، ۳۸ هزار و ۵۳۷ پرونده تسهیلات خود دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: ارزش ریالی مجموع تسهیلات پرداخت شده به ۲۲ استان سیل زده، تا تاریخ عنوان شده معادل ۸۲۸ میلیارد و ۲۹۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است.
وی به تسهیلات پرداخت شده برای گذران زندگی و تامین امور ضروری سیل زدگان اشاره و تاکید کرد: در این حوزه ۱۰ هزار و ۳۹۲ پرونده، تسهیلاتی به ارزش ۱۵۰ میلیارد و ۳ میلیون تومان اخذ کرده اند.
علمداری با بیان اینکه بیشترین تعداد پرونده های معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی بوده است، افزود: تا ابتدای خردادماه امسال، ۱۶ هزار و ۱۷۵ متقاضی برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب ‌دیده خود در مناطق شهری و روستایی از بانک مسکن تسهیلات قرض الحسنه و سایر دریافت کرده اند. گزارش عملکرد ارائه شده از سوی مدیریت شعب استان ها ارزش ریالی این نوع تسهیلات را معادل ۱۷۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان نشان می دهد.
مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین به تعداد و ارزش ریالی تسهیلات پرداختی برای بازسازی واحدهای تخریب شده اشاره کرد و گفت: در این حوزه ۱۰ هزار و ۶۷۲ واحد در مناطق روستایی و یک هزار و ۲۹۸ واحد در مناطق شهری با استفاده از تسهیلات این بانک نوسازی شده اند.
به گفته وی ارزش تسهیلات پرداخت شده برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی معادل ۴۳۵ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان و واحدهای مسکونی شهری معادل ۶۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان بوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: