کد خبر: ۱۱۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سید اسماعیل مقدس‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح حذف دفاتر درمانی از مهر ماه سال ۱۳۹۷ با اجرای طرح تولید نسخه الکترونیک در آذربایجان شرقی شروع شده است که در این طرح پزشکان طرف قرارداد با ثبت نام در سامانه و دریافت کلمه عبور می‌توانند نسخه دارویی و پاراکلینیک تجویزی برای بیماران را فقط با رویت بیمار و اخذ کد ملی در سیستم تولید نسخه الکترونیک و بدون ثبت در دفترچه درمانی تجویز کنند.  

وی ادامه داد: بیمه شدگان نیز می‌توانند با مراجعه به تمامی داروخانه‌ها و مراکز پاراکلینیک سطح استان یا کشور و ارائه کد ملی نسبت به اخذ خدمات اقدام کنند.  

مقدس‌پور عنوان کرد: عدم چاپ دفاتر درمانی، جلوگیری از بروز اشتباهات در نسخه نویسی، جلوگیری از تجویز و مصرف بی‌رویه دارو، امکان تهیه و تکمیل داروهای تجویزی در یک نسخه از چند داروخانه و امکان استحقاق‌ سنجی از طریق سیستم و به صورت غیر حضوری از جمله مزایای این طرح هستند.  

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح عنوان کرد: حذف دفترچه درمانی با شروع طرح تولید نسخه الکترونیک و نیز افزایش خدمات غیرحضوری از جمله حذف فرایند تمدید اعتبار و جایگزینی‌ سامانه استحقاق درمان شروع شده و تمامی بیمه شدگان سازمان می‌توانند بدون دریافت دفترچه کاغذی و ارائه کد ملی نسبت به دریافت کلیه خدمات درمانی اقدام کنند.  

مقدس پور صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، جلوگیری از هدر رفته زمان و هزینه‌های بیمه شده، مدیریت خرید خدمات از فراهم کنندگان خدمات، مدیریت مصرف و اخذ خدمات توسط بیمه شدگان، اجرای میز خدمت الکترونیکی، اجرای گایدلاین‌های وزارت بهداشت به صورت سیستمیک را از جمله دلایل برای اجرای طرح حذف تدریجی دفاتر درمان عنوان کرد.  

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیک با برگزاری دوره‌های آموزشی با طرف‌های قرارداد در چندین نوبت و شروع ثبت نام آغاز شده و علیرغم مشکلات زیرساختی سخت افزاری و نرم افزاری موجود از جمله لزوم استفاده از کامپیوتر و دسترسی به اینترنت در تمامی مطب‌ها، تاکنون توانسته‌ایم بیش از ۴۰ درصد از نسخه تولیدی در استان را زیر پوشش این طرح ببریم.  

وی در خصوص استحقاق درمان نیز گفت: این سازمان با نزدیک به پنج روش دسترسی تحت وب و اینترنت موبایل امکان استحقاق سنجی را برای طرف‌های قرارداد و بیمه‌شدگان فراهم کرده است که لزوم تعامل و همکاری فراهم کنندگان خدمات در بخش دولت و دانشگاهی خصوصی را می‌طلبد.  

مقدس پور تصریح کرد: اهمیت اجرای این طرح‌ها به طور کلی، اجرای طرح دولت الکترونیک و تحقق خدمات غیر حضوری در سازمان است که در نهایت رضایت مشتریان سازمان را فراهم خواهد کرد، همچنین از مشوق‌های اجرای این طرح می‌توان به پرداخت نقدی ۶۰ درصد صورتحساب روزانه نسخه الکترونیک تولیدی توسط پزشکان اشاره کرد.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار