کد خبر: ۱۱۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
حکایت تلویزیون و ممنوع‌التصویرهایش، حکایت ممتد و پر اشک و آهی‌ست! همیشه کسانی هستند که به دلایل مختلف از گردونه خارج می‌شوند و گاه برمی‌گردند و گاه نه. حیاتی به خاطر «اِبی» و دیگران به دلایل دیگر، این مطلب مروری‌ست بر چند ممنوع‌التصویر مشهور این‌سال‌ها.
صراط:

همیشه کسانی هستند که به دلایل مختلف از گردونه خارج می‌شوند و گاه برمی‌گردند و گاه نه. حیاتی به خاطر «اِبی» و دیگران به دلایل دیگر، این مطلب مروری‌ست بر چند ممنوع‌التصویر مشهور این‌سال‌ها.

محمدرضا حیاتی

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

به گزارش جماران مجری و گوینده با سابقه صدا و سیما پس از ابراز ارادت به ابی خواننده آن طرف آبی ممنوع التصویر شد و دیگر نتوانست به جام جم برود. او با وجود عذرخواهی پس از ابراز ارادت به ابی همچنان خانه نشین است و نمی‌تواند جلوی دوربین رود.

علی ضیا

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

ضیا همراه با چند بازیگر و چهره مسابقه فوتبال استقلال - پرسپولیس را در یک کافی‌شاپ تماشا می‌کرد که بعد از گل ثانیه‌های پایانی تیم محبوبش از خود بیخود شد و همراه با عده‌ای شعاری علیه پرویز مظلومی سرمربی استقلال سر داد که بازتاب وسیعی به همراه داشت و درنهایت منجر به عذرخواهی رسمی او در رسانه‌ها شد. همین اتفاق ناشیانه باعث شد ضیا نه به خاطر این توهین بلکه به دلیل مختلط بودن جلسه و انجام حرکات نامناسب ممنوع‌التصویر شود.

فرزاد جمشیدی

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

چهره‌اش به همان مجریان دهه شصتی شباهت داشت که با طمأنینه حرف می‌زنند و حس آرامش را به بیننده القا می‌کنند، اما جمشیدی دو بار درگیر پرونده‌های شکایتی شد که بار دوم ماجرا آن‌قدر بازتاب پیدا کرد که این مجری رادیو و تلویزیون مجبور به خداحافظی رسمی از تلویزیون شد.

محمود شهریاری

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

این مجری خوش خنده و پرسپولیسی بعضی وقت‌ها کنترل زبان سرخش را از دست می‌دهد. شهریاری همیشه متهم به افراط در شادی هم بوده. او در دهه ۷۰ به گفته خودش به علت دشمنی برنامه‌ریزی شده عده‌ای بدخواه، مدتی را دور از تلویزیون سپری کرد.

آزاده نامداری

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

‌سال ٩١ اجرای مشترک با احسان علیخانی در برنامه تحویل سال برایش دردسرساز شد و او را مدتی از تلویزیون دور کرد، اما بعد از حضور در بین عوامل برنامه «پشت‌صحنه» دوباره به اجرا برگشت و با «خانومی که شما باشی» خودی نشان داد. اما در اوایل مرداد ۱۳۹۶ فیلم و عکس‌هایی از او منتشر شد که او را بدون پوشش سر در یک پارک، در سوئیس نشان می‌داد که باعث ممنوع التصویری دوباره‌ی او شد.

سید جواد یحیوی

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

سال‌ها قبل با اجرای برنامه صمیمی «طعم آفتاب» در تلویزیون دیده شد و خیلی زود به اوج رسید. مسابقه تلفنی شبکه تهران و «رد پا» هم در سری کار‌های دیده‌شده یحیوی قرار گرفت، اما او هم خیلی زود ممنوع‌التصویر شد و دیگر هیچ‌وقت به‌عنوان مجری به تلویزیون برنگشت.

ژیلا صادقی

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

شاید به خاطر رفتن روی بیلبورد و تبلیغ یک کالای خارجی به‌عنوان نخستین مجری تلویزیون که تبلیغ می‌کند خاص شده باشد، اما این خاص بودن برایش دردسر شد و اجازه نداد پیشرفت سریعش او را به قله برساند. صادقی که با اجرای موفق و بی‌نقص در برنامه‌های خانوادگی و اجتماعی سیما چهره‌ای شناخته‌شده در این عرصه به‌حساب می‌آمد حتی یک‌بار مراسم اختتامیه جشنواره فجر را هم برعهده گرفت و قرار بود در مقطعی اجرای برنامه صبحگاهی «ویتامین ٣» را هم برعهده بگیرد، اما بنا به دلایل مختلف کنار رفت.

حسین پاکدل

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

حسین پاکدل از مجریان قدیمی تلویزیون است که از زمانی به بعد عملا در تلویزیون ممنوع‌التصویر بوده است. وضع او چنان است که حتی وقتی تیزر فیلم «خانه کاغذی» چند باری از تلویزیون پخش شد مسئولان تلویزیون به این نتیجه رسیدند که جلوی آن را بگیرند و تیزر را توقیف کردند.

رضا رشیدپور

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

با اجرای صریح و متفاوت برنامه‌های گفتگو محور که سال‌ها جایش در تلویزیون خالی بود خودش را به‌عنوان یک مجری موفق ثابت کرد و با سرعت جلو رفت تا خیلی زود تبدیل به چهره‌ای شناخته‌شده در تلویزیون شود. مثلث، شب شیشه‌ای، عبور شیشه‌ای و زنده‌رود ازجمله برنامه‌هایی بود که رشیدپور را در اجرا به اوج رساند و البته یکی دو بار هم این برنامه‌های چالشی توقیف شد تا این مجری از همان ابتدا به چهره‌ای جنجالی تبدیل شود.

فاطمه معتمدآریا

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

فاطمه معتمدآریا حرف و حدیث‌های زیادی دارد هر چه که هست چند باری در تلویزیون ممنوع‌التصویر بوده و هر بار هم دلیلی خاص برای آن مطرح شده است یک بار برای برخی حرف‌ها یک بار هم برای حجاب و ...

محمدرضا شهیدی‌فر

ممنوع‌التصویر‌های تلویزیون؛ حیاتی، آخری نیست!

شهیدی‌فر را به‌عنوان یکی از مجریان قدیمی تلویزیون می‌شناسند که هرازگاهی می‌آید و خودی نشان می‌دهد، اما برای مدتی طولانی محو می‌شود و به کار‌های دیگر می‌پردازد. چهار‌سال از روی آنتن بردن برنامه «پارک ملت» گذشته که گفتگو‌های شبانه‌اش برای‌مان جذاب شده بود، اما این برنامه به خاطر آنچه مجری‌اش انجام نداد یا حرف‌هایی که زد، نیمه‌تمام ماند و شهیدی‌فر هم از جلوی چشم مردم دور شد.

البته این مجموعه تمام آن‌هایی که طی سال‌های گذشته تا حال ممنوع‌التصویر بوده‌اند را شامل نمی‌شود چهره‌های معروفی از مهران مدیری که خودش گفته بعد از ساعت خوش حتی اجازه ورود به صدا و سیما را نداشته تا امثال جواد آتش افروز و بهرام رادان، مهناز افشار، ترانه علیدوستی؛ محمدرضا شجریان؛ و بسیاری دیگر از چهره‌های سیاسی.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار