کد خبر: ۱۱۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش طراحی مناسب، اجرای مطلوب و بهره برداری اصولی را از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش در طرح سامان دهی سواحل جزیره برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،غلامحسین مظفری مدیر عامل این سازمان در نشست هم اندیشی ساماندهی سواحل کیش، برگزاری این جلسه را شروع خوبی برای اجرای یکی از مهمترین موضوعات و اساسی ترین بحث های جزیره کیش عنوان و بر ایجاد فرصت ها و بستر مناسب با هدف جذب توریست ساحلی تاکید کرد.
وی افزود: طرح ساماندهی سواحل کیش در راستای تبیین سیاست های کلان سازمان با استفاده از نظریات مشاوران این حوزه قطعا به نتیجه های خوبی منتهی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، دریا و ساحل را از اصلی ترین ظرفیت های کیش و کشور بر شمرد و افزود:چنین ظرفیت هایی طی سال ها مغفول مانده و کمتر به آن توجه شده است و از ابتدای این دوره مدیریتی به جد مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته و در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش است تا با تلفیق ایده ها و مطالعات انجام شده کاری ماندگار در جزیره انجام شود.
وی با اشاره به حیاتی بودن زمانبندی در انجام این طرح گفت: انتظار ما این بود که مطالعات در کوتاهترین زمان و فرصتی 4 ماهه انجام شود و به سرعت وارد عمل شویم اما با کمی تاخیر در این امر اکنون آغاز شد و تا حدودی زمان را از دست دادیم اما امیدوارم کیفیت مطلوب اجرای طرح جبران این وقفه باشد.
مظفری با تاکید بر تسریع در امور مطالعاتی و اجرایی طرح گفت: زمان برای ما بسیار امر مهمی است و باید در این خصوص با انعطاف پذیری سعی کنیم متقاضیانی که برای اجرای طرح،کلیات منطبق با طرح ما دارند شناسایی کرده و وقت را از دست ندهید و کار را آغاز کنیم.
غلامحسین مظفری بیان داشت: چارچوب های کلی ما در طرح ساماندهی سواحل ماه ها پیش با مشاوران مطرح شده و کاملا واضح است و براین امر تاکید داریم که مطالعات و بهره برداری از ساحل زیبای کیش به عنوان اصلی ترین ظرفیت ما با کیفیت هرچه تمام تر انجام شود.
وی با بیان اینکه یکی از عمده ترین تفاوت های کیش با شهرهای سرزمین اصلی به غیر از شهر های شمالی دریا است گفت: علاوه بر تمایز با سرزمین اصلی، کیش یکی از 4 نقطه در جهان با بیشترین درصد اکسیژن خالص است و همین تفاوت است که این جزیره مرجانی را برجسته می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت : طراحی مناسب،اجرای مطلوب و بهره برداری اصولی از سواحل یک اصل است در سازمان منطقه آزاد کیش است که در این راستا رعایت حریم و بحث های زسیت محیطی حتما در طرح ساماندهی سواحل لحاظ خواهد شد.
مظفری با اشاره به اینکه در سواحل شرقی نیز کارهای بسیار مهمی انجام شده یا در حال انجام است که اولویت اول سازمان برای ساماندهی نیز محسوب می شود، از ساماندهی ساحل مرجان در سال جاری نیز خبر داد.
وی افزود: نگاه ما در سطح کلان به این گونه است که به نوعی هم افزایی بین پروژه های داخلی جزیره و سواحل صورت گیرد و برای برخی هتل ها که ساحل در اختیار ندارند این امکان فراهم شودو یا مجموعه هایی نیز با در اختیار گرفتن ساحل به صورت نیمه اختصاصی در این حوزه سرمایه گذاری کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب گفت: به همین منظور می توانیم از سرمایه گذاران توانمند و خوشنام استفاده کنیم تا به موضوع ساماندهی پروژه های ساحلی و حتی طرح های ورزشی ورود کنند تا با حضور آنها اطمینان حاصل کنیم که مجموعه ای قدرتمند داریم.
غلامحسین مظفری در بخش دیگری از این نشست به معماری ساحل اشاره و عنوان کرد: به عنوان فاز جدیدی از مطالعات این حوزه، معماری ساحلی و الگو ها را مورد بررسی قرار دهیم و مسابقات معماری برگزار کنیم و از میان آنها کارهای حرفه ای را به عنوان الگوی معماری ساحلی خوب ارائه کنیم چرا که فعالیت هایی این حوزه برای آیندگان بسیار مهم است و نکات مربوط به آن باید با حساسیت بالایی دنبال شود.
وی به برگزاری جلسات مختلف بین تمام دست اندرکاران در حوزه های مربوطه با مشاوران طرح تاکید کرد و خواستار بررسی مسائل برای انجام کارهای با کیفیت و ماندگار شد.
غلامحسین مظفری پیشنهاد داد تا پروژه ساماندهی سواحل با طرح دریاچه مصنوعی در کنار هم بررسی و در صورت امکان و مشورت با مشاور زیست محیطی تلفیق شود و از سرمایه گذارانی که می توانند از بهره برداران این طرح در آینده باشند دعوت کرد تا با ارائه ایده های خود مشارکت کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین انجام طرح ها به گونه ای مطلوب و قابل دفاع را ازنقاط قوت مشاوران و اعتبار آنها را برشمرد و گفت: با ساماندهی سواحل کیش در چارچوب های تعیین شده و مشارکت تمامی بخش های مربوطه سازمان و استفاده از مشاوران بنام، می توانیم منشا خیر و برکات والگویی برای سواحل کشور باشیم.
همچنین در نشست هم اندیشی طرح ساماندهی سواحل کیش سیاست های معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان و نیازها و مشکلات سواحل با تاکید بر استفاده از راهبرد های طرح های فرا دست مطرح شد که ارتقا کیفیت های بصری و خدمات گردشگری، تقویت سرزندگی در طول نوار ساحلی ،افزایش بهره وری از فضای ساحلی در تمامی ساعات شبانه روز و فصول مختلف،تامین حس ایمنی و آرامش محیطی در طول نوار ساحلی وپرهیز حداکثری از انحصاری کردن سواحل و خصوصی سازی سواحل از جمله موارد تشریح شده در این جلسه بود.
در ادامه این مبحث، دلایل نابسامانی های ساحلی نیز با حضور مشاوران حاضر در جلسه و مدیران و نمایندگان معاونت عمرانی سازمان تشریح شد که موضوعاتی چون عدم وجود طرح تفضیلی، واگذاری های بی برنامه و غیر اصولی اراضی ساحلی ،عدم رعایت یا نبود مقررات ساخت و ساز و بهره برداری و نظارت سطحی بر آن و عدم سیاست واحد و مدیریت یکپارچه به عنوان مهمترین دلایل برای بررسی بیشتر مورد تاکید قرار گرفت.
رویکرد های اجرای طرح ساماندهی از منظر مشاوران و مدیران مربوطه در حوزه عمرانی نیز در این پنل هم اندیشی به گونه ای مطرح شد که حفظ محیط زیست ساحلی حتما مورد توجه قرار گیرد و در کنار آن نیاز های رفاهی و گردشگری کیشوندان و گردشگران تامین شود و قابلیت رقابتی و جذابیت های مشوق برای سفر های مکرر به کیش با هدف برندسازی سواحل کیش در اولویت قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: