کد خبر: ۱۱۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲
قاضی پرونده اکبر طبری گفت: فایل صوتی و تصویری هر یک از متهمان پرونده که در خارج از کشور به سر می‌برند دارای اثر مثبت بوده و امیدواریم او و دیگران به سخن خویش عمل کنند و با حضور در جلسه دادگاه و دفاع از اتهامات، به روشن شدن حقایق به این دادگاه کمک کند

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، در ابتدای دومین جلسه محاکمه اکبر طبری، قاضی بابایی ضمن اعلام برگزاری جلسه علنی دادگاه گفت: قبل از شروع محاکمه لازم است مطالبی را از باب تذکر اعلام کنم.

وی ادامه داد: دادگاه به عنوان قانون تنها مرجع رسیدگی و دادرسی کامل درباره اتهام متهمان است و تصمیم به رأی دادگاه پس از استماع و دفاع متهمان و بررسی دلایل خواهد بود. لذا دیگران از هرگونه پیش‌داوری خودداری کنند.

قاضی بابایی افزود: برگزاری جلسات دادگاه و موضوعات مطروحه نباید دستمایه تسویه حساب اشخاص و گروهها باشد و جریانات هم از تولید اخبار کذب و متهم کردن دیگران به نام متهمان این پرونده اجتناب کنند. به همه کسانی که در دادگاه سخن می‌گویند اعم از نماینده دادستان، شکات، متهمان و وکلا تذکر می‌دهم صرفا در محدوده کیفرخواست و سئوالات دادگاه اظهارنظر کنند.

قاضی یادآور شد: فایل صوتی و تصویری هر یک از متهمان پرونده که در خارج از کشور به سر می‌برند دارای اثر مثبت بوده و امیدواریم او و دیگران به سخن خویش عمل کنند و با حضور در جلسه دادگاه و دفاع از اتهامات، به روشن شدن حقایق به این دادگاه کمک کند.

وی تاکید کرد: همانگونه که اخیرا سخنگوی قوه قضاییه اعلام کردند، قاطبه قضات و همکاران اداری، افرادی سالم، متدین و عادل هستند و عموم قضات تلاش دارند تا با تخلفات انجام شده برخورد کنند.

در ادامه قاضی بابایی از متهم اکبر اتباعی طبری خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از تفهیم اتهام به وی از او خواست ابتدا دفاعیات خود را در باب زمینهای کلاک ارائه دهد.

متهم طبری گفت:: علی رغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دستاویزی برای اتهام‌زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ 20 سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته‌ام.

متهم طبری ادامه داد: روشن است این پرونده‌سازی‌ها و افترا زدن‌ها که اکثر آن‌ها رسیدگی و مختومه شده، مربوط به ده سال یا 15 سال گذشته است.

وی گفت: تا این لحظه هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم از آن‌ها نام برده شده، موارد اتهامی اغلب‌شان ارتباطی به من ندارد.

متهم طبری مدعی شد: طبق مقررات قانونی مانند سایر شهروندان حق شرعی نسبت به مال خود دارم.

وی مورد اتهامات مربوط به اراضی کلاک هم گفت: اتهامات در مورد کلاک را هم قبول ندارم، ادامه دفاعیاتم را وکیلم انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار