کد خبر: ۱۱۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در 12 استان
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد آورده است: منتظر رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در روز جاری (۲۱ خردادماه) باشید.

هواشناسی با اعلام وضعیت زرد به شهروندان هشدار داد

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران طی امروز (۲۱ خردادماه) در ۱۲ استان کشور هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد آورده است: رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در روز جاری (۲۱ خردادماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، شمال شرق  و شرق هرمزگان، ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، پنجشنبه (۲۲ خردادماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات زنجان و قزوین و جمعه (۲۳ خردادماه) شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و محدودیت در صعود به ارتفاعات توصیه می‌کند.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری با اشاره به افزایش طول موج در خلیج فارس آورده است: اواخر وقت جمعه (۲۳ خردادماه) متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا دو متر در نواحی مرکزی خلیج فارس، شنبه (۲۴ خردادماه) در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و یکشنبه (۲۵ خردادماه) در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد بنابراین ممانعت از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار