کد خبر: ۱۱۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه درآمدهای شهرداری ها نباید تحت هیچ شرایطی به ساخت و ساز غیر مجاز متکی و وابسته باشد، خاطر نشان کرد:باید برنامه ریزی ها به شکلی باشد که اقدامات پیشگیرانه پررنگ تر از برخورد با تخلفات ساختمانی باشد.

اکبر سلیم نژاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با پیگیری شورای اسلامی و به منظور کمک به رفع مشکلات شهروندان در خصوص آرای  کمیسیون ماده ۱۰۰ بویژه آرای تخریب و جلوگیری از عملکرد سلیقه ای در آرای کمیسیون و جلو‌گیری از ساخت و ساز غیرمجاز، کمیته ای ۷ نفره با حضور مدیر کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب استان البرز، رئیس شورا، شهردار ، مدیر کل بازرسی استان و دو نماینده از استانداری البرز و فرمانداری کرج  تشکیل و در خصوص وحدت رویه  در آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار پرونده  مربوط به ۳۰ سال گذشته در کمیسیون ماده ۱۰۰ با آرای مختلف اجرا نشده در شهرداری کرج وجود دارد که ۵ هزار پرونده مربوط به فردیس و مابقی مربوط به املاک کرج است که تعیین تکلیف نشده و در برخی موارد حتی امکان اجرا وجود ندارد.

رئیس پارلمان شهری کرج با اشاره به مشکلات مردم در خصوص آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، اظهار کرد: پرونده برخی املاک رای تخریب یا جریمه داشته که به نتیجه و اجرا  نرسیده و صاحبان این املاک نمی‌توانند برای دریافت سند اقدام کنند، اما ملک به صورت قولنامه ای در ملکیت افراد مختلف گردش داشته است. ضمن اینکه بدون اخذ سند، در هنگام فروش ارزش واقعی ملک، دست مالک را نمی‌گیرد. 

وی ضمن تقدیر از همکاری مدیرکل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در تشکیل کمیته تطبیق، گفت: امیدواریم بتوانیم ضمن وحدت رویه در آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، به رفع مشکلات مردم در این خصوص کمک کنیم. 

سلیم نژاد در بخش دیگری از سخنانش از مساعدت دولت برای تزریق ۳۰۰ میلیارد اعتبار دولتی به پروژه بزرگراه شمالی البرز خبر داد و افزود: طی نشستی که با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور انجام شد؛ قول مساعد برای تزریق این اعتبار و تکمیل پروژه داده شد.

اعتبار هزار میلیاردی صرف پروژه بزرگراه شمالی شد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه تا کنون هزار میلیارد تومان توسط  شهرداری کرج برای بزرگراه شمالی هزینه شده است، گفت: با توجه به اینکه استان البرز گذرگاه ۱۴ استان است و این پروژه مختص به شهر کرج نیست؛  تعیین تکلیف عوارض بزرگراه شمالی و اختصاص آن به مدت ۱۲ سال به خزانه شهرداری کرج  از  سوی نمایندگان مردم در پارلمان شهری در حال پیگیری است.

تخلفات مشهود حوزه ساخت و ساز باید توسط بازرسی شهرداری کرج رصد شود

سلیم نژاد ادامه داد: همکاری و احساس مسؤولیت اجتماعی از سوی مردم و همیاری دیگر دستگاه‌ها و نهادها در آینده نیز شاهد هیچ گونه آسیب و تعرض و تخلفی در عرصه‌های ساخت و سازهای غیر مجاز نباشیم. این معضل یک آسیب چند وجهی است و نهادهای متولی باید حرکت جهادی برای ریشه کنی معلول ها داشته باشند، در غیر این صورت با شعار و جلسه و سخنرانی ریشه یابی و درمان محقق نمی‌شود!

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پایان با بیان اینکه درآمدهای شهرداری‌ها نباید تحت هیچ شرایطی به ساخت و ساز غیرمجاز متکی و وابسته باشد، خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی ها به شکلی باشد که اقدامات پیشگیرانه پررنگ تر از برخورد با تخلفات ساختمانی باشد و همه بخش‌ها و نهادهای درگیر باید جامعه را از عواقب فرهنگی، اجتماعی و امنیتی ساخت و ساز بی رویه و ناپایدار مطلع سازند.

انتهای پیام/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار