کد خبر: ۱۱۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
سینمای ایران در سوگ پدرسالار نشست
فیلم‌ها و سریال‌های خاطره انگیزی از محمدعلی کشاورز هنرمند فقید کشورمان به یادگار مانده است.کارنامه محمدعلی کشاورز مملو از آثار به یاد ماندنی مثل هزاردستان، دلشدگان، مادر، پدرسالار، کمال الملک، سلطان و شبان، سربداران و زیر درختان زیتون است.

نگاهی به کارنامه محمدعلی کشاورز + فیلم

محمدعلی کشاورز هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون ساعاتی پیش در سن ۹۰ سالگی پس از سالها تحمل بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کارنامه محمدعلی کشاورز مملو از آثار به یاد ماندنی مثل هزاردستان، دلشدگان، مادر، پدرسالار، کمال الملک، سلطان و شبان، سربداران و زیر درختان زیتون است.

کشاورز سالها پس از بازی با آنتونی کوئین در فیلم کاروان‌ها در مصاحبه‌ای درباره دوستی‌اش با این ستاره هالیوودی که در فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مصطفی عقاد در نقش حمزه ظاهر شد، اظهار کرد: آنتونی کوئین پس از فیلم کاروان‌ها به من نامه نوشت و گفت: اینجا بیا، من همه‌ چیز را برایت فراهم می‌کنم، اما من در جوابش گفتم ایران وطن من است. چند سال بعد به انگلیس رفتم و بار دیگر او را دیدم. آنتونی کوئین دوباره گفت: چرا نیامدی، اینجا مورد توجه خیلی از افراد قرار گرفتی؟ و من دوباره گفتم: وطن من ایران است و جز آنجا در جای دیگری کار نمی‌کنم.

مرحوم احمد رسول‌زاده از دوبلوران معروف کشورمان که در سال ۹۳ فوت کرد در بیشتر فیلم‌ها و سریال‌ها به جای محمدعلی کشاورز صحبت کرد البته گویندگان دیگری مثل منوچهر اسماعیلی هم به جای این هنرمند فقید صحبت کرده‌اند.

در ادامه فیلمی از هنرمندی این بازیگر فقید در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف را مشاهده می‌کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار