کد خبر: ۱۱۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد وینفرد شفر باید در این باشگاه می‌ماند تا دیگر نیازی به آمدن آندره‌آ استراماچونی و تحمیل بدهی دیگر به استقلال نباشد.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره بدهی چند میلیارد تومانی باشگاه استقلال به وینفرد شفر و بویان نایدنوف اظهار داشت: متأسفانه این بدهی‌ها روی هم انباشته می‌شوند و از نسل‌های قبل هم بوده است! تیم‌ها برای رقابت با سایر تیم‌ها مجبورند بازیکنان باکیفیت بخرند. وقتی با این بازیکنان قرارداد می‌بندید،‌ باید پول آنها را هم پرداخت کنید. وقتی مدیران می‌خواهند چنین کاری کنند، بحث بدهی‌های قبلی پیش می‌آید و پول بازیکنان فعلی می‌ماند برای مدیران بعدی. این مسئله باعث می‌شود باشگاه همیشه مقروض باشد.

وی با بیان اینکه تیم‌ها باید به اندازه داشته‌های خود هزینه کنند و نباید بدهکار باشند، تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان باید تصمیم بگیرد که باشگاه‌ها، به اندازه مشخصی خرید کنند و این‌گونه خرج نکنند که بدهی ایجاد شود. این تصمیم باید برای استقلال و پرسپولیس گرفته شود و اگر باشگاهی بدهی دارد، تا دو سال نباید بازیکن خارجی یا گرانقیمت بخرد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه افزود: باشگاه‌ها باید ملزم شوند به گونه‌ای بازیکن بخرند که بتوانند از پس این قراردادها بربیایند. بدهی‌های فعلی از قبل مانده و باید همان موقع تسویه می‌شد. با افزایش قیمت دلار و یورو و اضافه شدن مبلغ زیان،‌ در سال‌های آینده باید پول بیشتری به بدهکاران پرداخت شود.

ورمزیار درباره برکناری وینفرد شفر بدون جلسه با او خاطرنشان کرد: به نظرم باشگاه در مورد شفر اشتباه کرد و می‌توانست با او صحبت کند یا این مربی را در استقلال نگه دارد. چون شفر عملکرد خوبی داشت و برای برکناری او، با عجله تصمیم گرفتند. اگر او سال بعد هم در استقلال می‌ماند، دیگر باشگاه مجبور نبود پول استراماچونی را هم بدهد. مسئولان باشگاه می‌توانستند راحت‌تر با شفر کنار بیایند و با او حرفه‌ای رفتار کنند.

وی در مورد احتمال بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی استقلال، کسر امتیاز از این تیم یا سقوط آبی‌پوشان به دسته‌های پایین‌تر بیان کرد: اگر خدای ناکرده این اتفاقات رخ دهد، کار استقلال خیلی سخت می‌شود. ما هم از باشگاه طلب داریم، اما شکایت نکردیم و اجازه دادیم که ابتدا مشکلات استقلال حل شود. باشگاه کار خیلی سختی دارد و امیدوارم از این مرحله به سلامت عبور کند. تنها دلخوشی هواداران استقلال، همین تیم است و اگر اتفاقات بدی برای باشگاه رقم بخورد، آنها خیلی لطمه می‌بینند.

وینفرد شفر , تیم فوتبال استقلال , فوتبال ,

پیشکسوت باشگاه استقلال درخصوص عملکرد احمد سعادتمند تا اینجای کار به تسنیم گفت: سعادتمند مدیری ورزشی است و باید ببینیم او چقدر می‌تواند به استقلال کمک کند. سعادتمند در چند ماهی که آمده، بدهی دیاباته و میلیچ را پرداخت کرده است، اما باشگاه مشکلات دیگری هم دارد و باید ببینیم او می‌تواند از پس آنها هم بربیاید یا خیر. به نظرم زود است از حالا درباره مدیرعامل باشگاه قضاوت کنیم.

ورمزیار درباره رقم طلبش از باشگاه استقلال و اینکه آیا تصمیم به شکایت دارد یا خیر، اظهار داشت: 600 میلیون تومان از باشگاه طلب دارم که هنوز در این باره با مسئولان استقلال صحبت نکردم، اما از باشگاه شکایت نمی‌کنم. استقلال مشکلات زیادی دارد و منتظرم آنها ابتدا حل شوند تا سر فرصت در این باره با مدیران صحبت کنم. هواداران به ما لقب «صادق باتعصب» را دادند و شکایت از باشگاه به آبروی من لطمه می‌زند. فکر می‌کنم 600 میلیون تومانِ سه سال پیش، الان دیگر ارزشی ندارد و مشخص نیست چه زمانی پرداخت می‌شود. من استقلال را دوست دارم، 18 سال در این تیم بازی کردم و بسیاری از افتخاراتش از جمله قهرمانی و نایب‌قهرمانی آسیا در زمان ما به دست آمد.

وی درباره اعتراض چند باشگاه لیگ برتری به برگزاری این مسابقات تصریح کرد: می‌بینید هر روز چقدر به مبتلایان به کرونا اضافه می‌شود. بازیکنان هم ممکن است درگیر این بیماری شوند. استقلال و پرسپولیس باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و چندین بازیکنان این دو تیم در تیم ملی حضور دارند.

بازیکن و مربی پیشین باشگاه استقلال در ادامه افزود: اگر یکی از آنها به کرونا مبتلا شود، تیمش در لیگ قهرمانان آسیا و نیز تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی آسیب می‌بیند. استان‌هایی چون خوزستان و مشهد برای میزبانی لیگ برتر مشکل دارند و برگزاری مسابقات در این وضعیت سخت است. امیدوارم فدراسیون فوتبال تدابیر خوبی در این زمینه بیندیشد.

ورمزیار درخصوص وضعیت جدول و احتمال صعود آبی‌ها به صدر جدول خاطرنشان کرد: همه دیدارها سخت است. این‌گونه نیست که بگوییم استقلال چون با تیم‌های بالای جدول بازی دارد، دیدارهای سختی پیش رو خواهد داشت و بازی‌های پرسپولیس مقابل تیم‌های پایین جدولی آسان است. استقلال چهار گل در تبریز به تراکتور زد، اما در سیرجان به گل‌گهری باخت که تا آن زمان بردی نداشت. پیش‌بینی هر بازی برای نیم‌فصل دوم خیلی سخت است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار