کد خبر: ۱۱۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
​نمایش آثار کودکان کار و هنرمندان با حضور جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای‌شهر و کارگردام فیلم حالا خورشید در ایوان انتظار میدان ولیعصر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش آثار کودکان کار و هنرمندان کارتونیست در ایوان انتظار میدان ولیعصر برگزار شد.

سید مالک حسینی مدیر عامل سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران درباره برگزاری برنامه چهار راه کودک گفت: این برنامه شاید توجه همگان را به موضوع کودکان کار کودکان جلب کند. باید شهر را به محلی امن و جای دوست داشتنی برای کودکان تبدیل کنیم و این برنامه به عنوان کمپین محوری در طول سال ادامه خواهد داشت.

در ادامه برنامه فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: امیدوارم که فضایی فراهم شود تا کودکان کار بتوانند به مدرسه بروند. از اعضای شورای اسلامی شهر تهران می خواهم تا با اتخاذ تدابیری، تلاش کنند موضوع کار کودکان ریشه کن شود .

در ادامه برنامه مجید مجیدی کارگردان سینما و تلویزیون که در این برنامه حضور داشت نیز گفت: مساله بچه های کار یک معضل است و زیبنده کشور نیست که چهل هزار کودک کار داشته باشیم. در فیلم خورشید تلاش شده است که تمام بازیگران کودک سر چهار راه باشند. این کودکان از استعداد های درخشانی برخوردار بودند؛ استعدادهایی که هرز می رود و در پی آن، کشور ظرفیت بزرگی را از دست می دهد .

«شهربانو امانی» عضو ‌شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم گفت: پدیده کودکان کار موضوع مهمی است و از شهروندان تهرانی تقاضا دارم،‌ همانطور که تا امروز موسسات مردم نهاد را کمک می کردند،‌ از این پس نیز به این حوزه توجه داشته باشند.

امانی گفت: آگاهی و آموزش مهارت زندگی تضمین کننده زندگی کودکان کار است و ظرفیت مدیریت شهری می تواند مشکلات کودکان کار را حل و فصل کند .

او با اشاره به بخشنامه شهردار تهران مبنی بر ممنوعیت بهره گیری از کودکان از سوی پیمانکارانی که با شهرداری قرار دارد همکاری دارند، اظهار داشت:‌ مدیریت شهری می‌تواند مدیریت کند و شهردار تهران در این خصوص بخشنامه کرده است اما فقط بخشنامه ها حلال مشکلات نیستند. 

امانی تاکید کرد که پیمانکاران از کودکان سوء استفاده می کنند و باید با آن برخورد کرد. 

محمد جواد حق شناس عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران هم در این برنامه، کودکان را وزرای آینده و روسای جمهور آینده کشور عنوان کرد و گفت: باید هیچ کس تحمل وضعیت کنونی را نداشته باشد و یادمان نرود که کودک کار اتفاق ناخوشایند در جهان است و تمام تلاش باید این باشد که این وضعیت را از چهره شهر پاک کنیم.

محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران هم در این برنامه با بیان اینکه استفاده از کودکان از سوی پیمانکاران خط قرمز ما است گفت: با سوء استفاده کنندگان از کودکان باید برخورد شود.

وی از شهروندان خداست هر کجا هر سوء استفاده ای از کودکان مشاهده کردند، آن را به ۱۳۷ گزارش دهند.

جوادی یگانه گفت:‌ شهروندان در مقابل این تخلف ساکت نشینند چرا که اولین وظیفه ما این است که این نوع تخلفات را گزارش دهیم تا با متخلف برخورد شود.

برچسب ها: کودکان کار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار