کد خبر: ۱۱۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کمردرد یک مشکل بسیار شایع است و بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم و در برخی از مواقع زندگی روزمره ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.خبر خوب این است که در بیشتر موارد ، کمر درد ها مشکل جدی نیست و ممکن است فقط ناشی از فشار ساده به عضله یا رباط باشد. اما در برخی از موارد و وجود برخی علائم باید آن ها را جدی گرفت.

درمان پارگی دیسک کمر توسط متخصص ستون فقرات

کمردرد یک مشکل بسیار شایع است و بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم و  در برخی از مواقع  زندگی روزمره  ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.خبر خوب این است که در بیشتر موارد ، کمر درد ها مشکل جدی نیست و ممکن است فقط ناشی از فشار ساده به عضله یا رباط باشد. اما در برخی از موارد و وجود برخی علائم باید آن ها را جدی گرفت.

گاها فعال بودن و ورزش کردن باعث نمی شود کمر درد شما را بدتر کند ، حتی اگر در ابتدا کمی درد و ناراحتی داشته باشید. فعال ماندن به شما در بهتر شدن کمک می کند. مصرف داروهای مسکن می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

اما قبل از اینکه بخواهید به دنبال روش های درمان باشید ، بهتر است ابتدا به دنبال علت به وجود آمدن این درد ها باشید. انواع کمر درد وجود دارد که هر یک علل مشخص دارد و گاهی بر طرف کردن علت می تواند به بهبود آن کمک کند.

کمر ، یا ناحیه کمر ، عملکردهای مهم بدن انسان را به همراه دارد. این عملکردها شامل پشتیبانی ساختاری ، حرکت و محافظت از برخی از بافت های بدن است. محافظت از بافت های نرم سیستم عصبی و نخاع و همچنین اندام های اطراف لگن و شکم یک عملکرد مهم ستون فقرات کمر و ماهیچه های مجاور کمر است .با توجه به این موضوع در صورت ایجاد درد در این ناحیه باید به دنبال درمان نیز بود.

علل کمر درد

از عمده دلایل ایجاد کمر درد می توان به موارد زیر اشاره کرد. اما برخی از آن ها نیاز به درمان خاص ندارند و با استراحت و گاهی دارو های بدون نسخه می توان درد آن ها را تسکین داد:|پپپ

  • فشار به ستون فقرات در اثر فعالیت بیش از اندازه
  • آسیب به دیسک یا پارگی دیسک
  • سیاتیک
  • تنگی کانال نخاعی
  • انحنای غیرطبیعی ستون فقرات
  • آرتروز
  • تومور های نخاعی
  • التهاب
  • عفونت
  • شکستگی مهره ها که اغلب بر اثر پوکی استخوان اتفاق می افتد.

به یاد داشته باشید که درد شدید لزوماً به معنای وجود یک مشکل جدی نیست. اما مراجعه به پزشک می تواند به شما کمک می کند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

حتی اگر این بیماری شایع باشد ، بیشتر موارد کمردرد بدون نیاز به مراجعه به پزشک درمان می شود. اما در صورت داشتن شرایط زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

  • درد غیر قابل تحمل
  • مدت زمان طولانی
  • دردی که شما را از انجام کار های روزمره باز می دارد
  • دردی که به مرور بدتر می شود

طبیعی است که بخواهیم بدانیم چه چیزی باعث کمردرد شما شده است. اما ، ممکن است متخصصان حتی پس از ارزیابی دقیق شما نتوانند به طور مشخص به شما بگویند چه چیزی باعث کمردرد شما شده است.

اگر نگران علت کمردرد خود هستید ، می توانددرباره هرگونه نگرانی با یک متخصص بهداشت و درمان کمک کند ، زیرا کاهش هرگونه ترس ممکن است به تسریع بهبودی شما کمک کند.

درمان پارگی دیسک کمر توسط متخصص ستون فقرات

پارگی دیسک کمر

بین مهره های ستون فقرات بالشتک هایی وجود دارد به نام دیسک که از ضربه به ستون فقرات کمر و گردن جلوگیری می کند. پارگی دیسک کمر زمانی اتفاق می افتد که این محتوای دیسک یا همان بالشتک ها از محل خود به بیرون ریخته شود و به اعصاب نخاع فشار وارد کند.

این عارضه باعث ایجاد درد در ناحیه کمر و پاها می شود.احساس سوزن سوزن شدن و بی حسی در این نواحی از دیگر علائم این بیماری می باشند در موارد حاد اختلال در راه رفتن و عدم کنترل ادرار از دیگر علائم محسوب می گردد.

افزایش سن ، فعالیت ها و ورزش های سنگین ، نشستن پشت میز به مدت طولانی و حرکات پر تکرار از  جمله عواملی هستند که باعث پارگی و بیرون زدگی دیسک می شوند. پزشک متخصص ستون فقرات با استفاده از معاینه فیزیکی، تصاویر ام آر آی و سی تی اسکن و سایر آزمایشات می تواند این عارضه را تشخیص دهد.

برای درمان پارگی دیسک کمر با توجه به میزان پیشرفت بیماری در هر فردی متفاوت است. برخی افراد با استراحت و انجام تمرینات ورزشی مخصوص زیر نظر پزشک می توانند بهبود یابند. در برخی موارد استفاده از فیزیوتراپی ، آب درمانی ، تزریقها و سایر دارو ها این عارضه درمان می شود. اما در موارد حاد نیاز به جراحی برای از بین بردن علائم و  خطرات احتمالی وجود دارد. عمل جراحی پارگی دیسک کمر، دیسککتومی نام دارد که در آن بافت آسیب دیده جدا می شود تا دیگر فشاری بر روی بافت و رشته های عصبی کنار خود نداشته باشد.

جراح ستون فقرات

برای درمان کمر درد ها و پارگی دیسک کمر باید به متخصص ستون فقرات و مغز و اعصاب مراجعه نمایید. در هنگام مراجعه تمامی علائم و مشکلات خود را شرح دهید. پزشک با معاینه شما سعی دارد تا بهترین روش درمان را برای شما تجویز کند. مهارت و تجربه متخصص در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد. در مواقعی که نیاز به جراحی داشتید  توصیه می شود حتما به بهترین جراح ستون فقرات مراجعه نمایید.

دکتر فهیم باغبان ، متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران آماده ارائه خدمات در این زمینه ها برای بیناران گرامی می باشد. جهت تعیین نوبت می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. جهت کسب اطلاعت بیشتر می توانید به سایت دکترباغبان مراجعه نمایید:

آدرس مطب : تهران - خیابان ولیعصر - بالاتر از پارک ساعی - کوچه ترابنده - ساختمان پزشکان بهار (جنب درب غربی بیمارستان گاندی) - طبقه ۲ - واحد ۸

۰۹۱۲۴۳۶۸۷۲۴ - ۰۲۱۸۸۸۷۱۹۲۱

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: