کد خبر: ۱۱۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت مزایا و معایب روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت را تشریح کرد.

مدیریت مستقیم سهام عدالت بهتر است یا غیرمستقیم؟

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت مزایا و معایب روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت را تشریح کرد.

اکبر حیدری سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت درباره مزایا و معایب مدیریت مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت گفت: هر دو روش مزایا و معایبی دارد، اما در مورد روش غیر مستقیم کمتر صحبت شده است.

وی افزود: افرادی که قصد فروش سهام عدالت را ندارند روش غیر مستقیم را انتخاب کنند، زیرا پرتفوی سهام عدالت از سهام شرکت‌های با ارزشی تشکیل شده است و در روش غیر مستقیم می‌توان آن را به صورت یکپارچه مدیریت کرد و این روش هزینه کمتری  و صرفه بیشتری برای سهامداران دارد.

حیدری بیان کرد: روش مستقیم با این فرض ایجاد شده است که افراد بخواهند سهامشان را بفروشند و انتخاب روش غیر مستقیم اصل بر نگهداری سهام است.

وی بیان کرد: افرادی که روش غیر مستقیم را  انتخاب می‌کنند می‌توانند از سود و ارزش افزوده پروژه‌های استانی بهرمند شوند و سود مضاعف ببرند.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت افزود: سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند کمترین ضربه را از تلاطم بازار سرمایه می‌خورند و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی با کمک کارشناسان، سهام عدالت را مدیریت می‌کنند.

حیدری درباره نحوه پرداخت سود در روش غیر مستقیم و مستقیم گفت: پرتفوی سهام عدالت از سهام ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی تشکیل شده است و افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‌کنند برای دریافت سود باید زمان مجمع شرکت‌ها را رصد کنند به ۳۶ شرکت بورسی شماره حساب اعلام کنند و برای بهرمندی از حق تقدم و افزایش سرمایه به طور مستمر مجامع را رصد کنند.

وی بیان کرد: در روش غیر مستقیم شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به صورت یکجا سود شرکت‌ها را به شماره حساب اعلامی سهامداران واریز و حق تقدم را روی سهام افراد اعمال می‌کنند.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت تصریح کرد: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی زیر نظر سازمان بورس فعالیت دارند و سهم آن‌ها به زودی در بورس عرضه می‌شود و افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند می‌توانند از ارزش افزوده عرضه اولیه بهرمند شوند.

حیدری درباره نوع مالکیت در روش غیر مستقیم و مستقیم گفت: در هر دور روش مالکیت سهام به فرد واگذار می‌شود و سهامداران می‌توانند سهامشان را خرید و فروش کنند، اما در روش مستقیم محدودیت در فروش در نظر گرفته شده است در صورتی که روش غیر مستقیم محدودیتی ندارد و افراد می‌توانند سهامشان را یکجا بفروشند.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی کارشناسان بازار سرمایه زمانی که سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در قالب عرضه اولیه در بورس ارائه شود ارزش سهام افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند از ارزش سهام افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‌کنند بیشتر خواهد بود.

سخنگوی کانون سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: همچنین قرار است پروژه‌های کلان استانی و ملی از سوی دولت به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی واگذار شود که سود آن‌ها به افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند می‌رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار