کد خبر: ۱۱۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
وکلای بین‌المللی استقلال در رایزنی‌هایی که با فیفا داشتند، توانستند ترتیبی دهند تا از طریق محل درآمدهای باشگاه استقلال در فدراسیون جهانی فوتبال طلب وینفرد شفر پرداخت شود

وکلای بین‌المللی استقلال در رایزنی‌هایی که با فیفا داشتند، توانستند ترتیبی دهند تا از طریق محل درآمدهای باشگاه استقلال در فدراسیون جهانی فوتبال طلب وینفرد شفر پرداخت شود

پرداخت طلب شفر توسط فیفا

در آخرین اخبار مرتبط با تسویه‌حساب باشگاه استقلال با وینفرد شفر سرمربی آلمانی پیشین این تیم، یکی از مسئولان عالیرتبه این باشگاه عنوان کرد در حال رفع مشکل پرداخت پول سرمربی قبلی هستیم. این در حالی است که طی روزهای گذشته احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال به صراحت عنوان کرده بود پولی در بساط نیست تا بتوان طلب بویان نایدنوف و وینفرد شفر را پرداخت کرد.

سعادتمند حتی دست به دامان هواداران باشگاه هم شده بود تا از این وضعیت رد شود

. در این بین شکایت ایسما دیگر بازیکن پیشین خارجی تیم استقلال نیز از راه رسید و مشکل جدیدی بر مشکلات قبلی اضافه شد. با این همه اخبار رسیده از نزدیکی باشگاه استقلال مشخص می‌کند وکلای بین‌المللی استقلال در رایزنی‌هایی که با فدراسیون جهانی فوتبال داشتند، توانستند ترتیبی دهند تا از طریق محل درآمدهای باشگاه استقلال در فدراسیون جهانی فوتبال این طلب پرداخت شود.

سهم هر بازیکن در جام جهانی
با نگاهی به اخبار مرتبط با جام جهانی ۲۰۱۸ مشخص می‌شود سهم هر تیم یا باشگاه به ازای هر بازیکنی که در لیست نهایی تیم ملی فوتبال کشورشان داشته باشند، چه میزان بوده است. در اخباری که در ماه‌های پیش از شروع جام جهانی روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال قرار گرفت، مشخص شد هر بازیکن به ازای هر روز حضور در جام جهانی مبلغ ۸ هزار و ۵۳۰ دلار دستمزد دریافت می‌کند و این بازیکن تا پایان مرحله گروهی ۱۳۰ هزار دلار برای باشگاه درآمد خواهد داشت. این میزان درآمد برای باشگاهی با دو بازیکن به ۲۶۰، با ۳ بازیکن به ۳۹۰، با ۴ بازیکن به ۵۲۰ و با ۵ بازیکن به ۶۵۰ هزار دلار افزایش می‌یافت و با توجه به حضور ۴ بازیکن از تیم استقلال در جمع نفرات تیم ملی، این باشگاه در آن دوران بیشترین سهم را از این نظر به خود اختصاص داده بود.

درآمدزایی ۴ استقلالی در روسیه
به یاد داریم تیم استقلال در آن دوره از مسابقات جام جهانی سیدمجید حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی و امید ابراهیمی را در جمع شاگردان کارلوس کی‌روش در اردوی تیم ملی داشت. این در حالیست که باشگاه‌های دیگری مانند پرسپولیس تنها ۲ بازیکن در اردوی تیم ملی داشتند.

۹/۴۹ میلیارد تومان سهم استقلال
با این حساب باشگاه استقلال بابت همین موضوع ۵۲۰ هزار دلار از فیفا طلبکار است. مبلغی که با قیمت دلار دیروز که ۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان بود، عدد قابل توجه ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومانی را برای این باشگاه به ارمغان می‌آورد.

پرو پییچ پول استقلال را زخمی کرد
به یاد داریم پیش از این باشگاه استقلال از همین منبع برای پرداخت بخشی از پول پرو پییچ پول برداشت کرده و پولش را زخمی کرده بود و اینکه تا الان چه میزان از کل ۵۲۰ هزار دلار طلبش در خزانه فیفا باقی مانده، مشخص نیست! با این همه حتی اگر نیمی از این پول بابت پرداخت طلب ۵۲۰ هزار دلاری هزینه شود کمک شایانی به باشگاه استقلال برای خروج از این مخمصه خواهد بود.

ناگفته نماند؛ بویان نایدنوف، ایسما و دیگر بازیکنان خارجی استقلال همچنان بابت مطالبات‌شان دست از سر باشگاه برنداشته و پیگیر مطالبات خود هستند! از طرفی شکایت آندره‌آ استراماچونی هم در راه است!



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir


برچسب ها: استقلال ، شفر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار