کد خبر: ۱۱۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
جانشین فرماندهی انتظامی کردستان گفت: امسال "پیشگیری و مقابله با سرقت" به ‌جد در دستور کار بوده و با رویکرد جهشی در استان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ رسول برزویی جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان در بازدید از دفتر استانی این رسانه با بیان اینکه این‌روزها علاوه ‌بر انجام رسالت و مأموریت‌ها، از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به سایر نهادها به‌ویژه مجموعه بهداشت و درمان استان در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کنیم اظهار داشت: پلیس از ابتدا بلافاصه در میدان حضور و با ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و اماکن پرتردد و توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان کردستانی به انجام وظیفه پرداخته است.

وی افزود: اخیراً نیز در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و جلوگیری از ایجاد تجمعات و ازدحام جمعیت، دستفروشان خیابان فردوسی سنندج که ساماندهی آن بر عهده شهرداری بوده، را جمع‌آوری کرده در حالی که خود دستفروشان نیز همکاری لازم داشتند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان از اجرای طرح «ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت و اولویت پیشگیری و مقابله با سرقت» از هشتم خردادماه در سنندج خبر داد و گفت: این‌ برنامه به‌دلیل افزایش میزان سرقت‌های خرد انجام شد چرا که 99 درصد از سرقت‌ها در استان توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر وظیفه نیروی انتظامی و نگهداری از آنان تابع یک‌سری الزامات و هماهنگی‌ها با سایر دستگاه‌های متولی این حوزه است؛ تصریح کرد: پلیس این آمادگی را داشته تا معتادان متجاهر رهاشده در سطح خیابان‌ها را در مدت 24 ساعت جمع‌آوری کرده و اما کمپ‌ها محدودیت ظرفیت داشته، کما اینکه هچنان منتظر دستورالعمل پروتکل‌ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا سریعاً نسبت به این کار اقدام شود.

برزویی با اشاره به اینکه سهم ناجا در بحث پیشگیری از وقوع سرقت 20 درصد و در حوزه مقابله و کشفیات بالای 80 درصد است، اعلام کرد: امسال با هدف تحقق شعار سال، «پیشگیری و مقابله با سرقت» به‌جد در دستور کار بوده و با رویکرد جهشی در استان دنبال می‌شود.

وی از تشکیل و برگزاری جلسات قرارگاه مقابله با سرقت استانی در خود شهرستان‌ها خبر داد و اظهار کرد: بنا به دستور سردار آزادی فرمانده محترم انتظامی استان، علاوه‌بر مبارزه با سرقت، باید مالباخته به مالش برسد و با رضایت کامل از انتظامی برود و صرفاً به بازداشت سارق اکتفا نشود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسمات عروسی در یک‌سری خانه‌باغ‌ها و پارکینگ‌ها شخصی در استان اظهار کرد: پلیس نظارت بر اماکن عمومی در این راستا یک تالار عروسی و یک مرکز کشت و صنعت در سنندج که به‌صورت غیرقانونی مراسم عروسی برگزار کرده بودند، پلمپ و با برگزارکنندگان برخورد قانونی و با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی به برگزارکنندگان مراسمات عروسی و ختم هشدار داد و تاکید کرد: یقیناً سلامت مردم خط قرمز پلیس بوده و در این راستا با هیچ کسی مماشات نکرده و در صورت مشاهده و دریافت هر گونه گزارشی، بلافاصله ورود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

برزویی هشدار داد: حقیقتاً با اماکن و کسانی‌که سلامت و امنیت شهروندانمان را به خطر انداخته، برخورد قانونی کرده و هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضائی انجام شده و دادستان مرکز استان کردستان نیز روی این موضوع بسیار اهتمام و جدی هستند.

گفتنی است در این بازدید سرهنگ «امیرهوشنگ حیدریان»، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان و «قربان لاک‌تراش» رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی معاونت اجتماعی انتظامی استان کردستان نیز "سرهنگ برزویی" را همراهی ‌کردند.

انتهای پیام/481/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار