کد خبر: ۱۱۹۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
از زمان پیش‌فروش فوق‌العاده تا به امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ از ۷۲ به ۸۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۶۷ به ۷۳ میلیون تومان، تیبا ۲ از ۸۵ به ۹۲ میلیون تومان، ساینا از ۸۶ به ۹۲ میلیون تومان و کوئیک از ۹۲ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.
صراط:
بررسی قیمت‌ها در بازار خودروی پایتخت حاکی از رشد پنج تا ۱۵ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی نسبت به پیش از زمان فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش دو خودروساز بزرگ کشور در هفته‌های گذشته و انجام قرعه‌کشی نهایی برای شناخت برندگان است.

به گزارش ایرنا، مشاهدات میدانی حاکی است از زمان پیش‌فروش فوق‌العاده گروه صنعتی ایران‌خودرو که بر اساس ضوابط جدید فروش خودرو از روز چهارشنبه (هفتم خردادماه) آغاز شد تا امروز قیمت هر دستگاه سمند ال‌ایکس از ۱۱۴ به ۱۲۶ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ از ۱۱۱ به ۱۲۶ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۱۸ به ۱۳۷ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار وی ۸ از ۱۵۵ به ۱۶۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۵۵ به ۱۶۸ میلیون تومان، هر دستگاه پژو پارس از ۱۳۷ به ۱۵۰ میلیون تومان و هر دستگاه پژو پارس با موتور تی. یو ۵ از ۱۵۷ به ۱۷۲ میلیون تومان افزایش داشته است.

همچنین در گروه سایپا و در مدت زمان یاد شده، هر دستگاه پراید ۱۱۱ از ۷۲ به ۸۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۶۷ به ۷۳ میلیون تومان، تیبا ۲ از ۸۵ به ۹۲ میلیون تومان، ساینا از ۸۶ به ۹۲ میلیون تومان و کوئیک از ۹۲ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

به گفته کارشناسان، در دسته مونتاژی‌ها نیز علاوه بر جک اس ۵ و هایما که از حدود قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی در هفته‌های گذشته امروز به ترتیب به ۴۲۵ و ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده‌اند، سایر خودرو‌های مونتاژی (مثل چانگان و سراتو) دیگر تولید نمی‌شوند و دارندگان این خودرو‌ها قیمت‌های سلیقه‌ای و دلخواه خود را از خریداران مطالبه می‌کنند.

«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروری پایتخت در این زمینه به ایرنا گفت: این روز‌ها در عمل تقاضایی برای خرید و همچنین فروشنده‌ای در بازار نیست، اما آنانی که خودرو در اختیار دارند قیمت‌های دلخواه خود را ارائه می‌کنند.

به گفته وی، نوسانات ارزی نیز با اثرگذاری روانی سبب شده تا رشد بیش از پیش قیمت‌ها را شاهد باشیم.

موتمنی خاطرنشان‌کرد: بازار یک نیاز روزانه دارد که باید تامین شود، نمایشگاه‌داران نیز سهمیه خودرو ندارند تا در اختیار مشتریان قرار دهند، بر این اساس با امتناع از فروش یا ارائه قیمت‌های بالا از سوی فروشندگان مواجه ایم و این روز‌ها شیب قیمتی خودرو‌ها صعودی است.

وی ادامه‌داد: این روند به کام افرادی که خودرو در اختیار دارند یا کسانی که در برنامه‌های فروش و پیش فروش اخیر خودروسازان برنده شده‌اند، است.

این مقام صنفی از نبود سقف قیمتی برای خودروها، همچنین اعمال نشدن افزایش ۱۰ درصدی وعده داده شده قیمتی در بنگاه‌ها نسبت به قیمت‌های کارخانه‌ای انتقاد کرد و گفت: باید خودرو به اندازه کافی در بازار تزریق شود تا مکانیسم عرضه و تقاضا بازار را به تعادل برساند، این در حالی است که ممنوعیت واردات خودرو نیز بر التهابات موجود افزوده است.

وی بیان‌داشت: اگر خواهان ثبات در بازار هستیم، باید عرضه به اندازه کافی انجام شود و در غیر این صورت افراد از فروش خودرو امتناع یا با قیمت‌های بالا به مشتریان اعلام می‌کنند.

موتمنی در عین حال، خرید و فروش‌های این روز‌های بازار را در حد صفر برشمرد و گفت: برخی نمایشگاه‌داران در یک ماه اخیر حتی یک قرارداد خودرو ننوشته‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیرحسن سخایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
1
سلام..ماکه قدرت خرید خودرورانداریم بیام کار کنیم حداقل خودروهای تمام اقساطی هم برای فروش بگزارید.بدون پیش قسط .اگرهست اطلاع‌رسانی کنید. تا آنهایی که توان خرید نقدی را ندارند صاحب ماشین شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار