کد خبر: ۱۲۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهاقان خبر داد:
دهاقان -رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا ۱۵کانال تبلیغی در فضای مجازی تشکیل شد و کیفیت تبلیغات آنها از شیوه حضوری نیز بالاتر بود.

حجت الاسلام مرتضی سعیدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: عمده فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در هر شهرستان، تبلیغ در راستای معرفی صحیح از دین است.

وی با بیان اینکه از فعالیت این نهاد در شهرستان حدود یک دهه می‌گذرد، اظهار داشت: بخش مرکزی شهرستان دهاقان شامل ۱۴ روستا است و با مشارکت خیرین، دهیاری‌ها و شورای اسلامی ۹ روستا دارای خانه عالم شده و با احتساب پنج خانه عالم شهری، در مجموع ۱۵ خانه عالم در شهرستان دهاقان ساخته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان با بیان اینکه در اکثر روستاهای شهرستان، روحانی مستقر شده است، تاکید کرد: در تعدادی از روستاها به دلیل جمعیت کم و نبود خانه عالم، امکان استقرار روحانی و مبلغ دینی میسر نیست اما در ایام تبلیغی مانند ماه مبارک رمضان و ماه محرم به تمامی مناطق شهرستان روحانی اعزام می‌شود.

وی بیان داشت: در شهرستان دهاقان حدود ۴۰ مبلغ اعم از روحانیون بومی، طرح هجرت و مستقل و ۱۵ مبلغه در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان با بیان اینکه ثبت هیئات مذهبی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشد، گفت: تا کنون ۶۰ هیئات مذهبی در شهرستان دهاقان به ثبت رسیده است و تعدادی از هیئات نیز در شرف ثبت هستند.

ثبت نام ۱۱۰ مداح خواهر و برادر در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ثبت و سازماندهی مداحان نیز از وظایف سازمان است، اظهار داشت: تا به حال ۱۱۰ مداح خواهر و برادر در سامانه طوبی ثبت و بر اساس معیارها و آزمون‌ها درجه بندی شده‌اند که در راستای ارتقای سطح این مداحان در طول سال دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود.

سعیدی با بیان‌اینکه بخشی از فعالیت‌های قرآنی توسط این سازمان انجام می‌شود، اظهار داشت :۳ مؤسسه قرآنی شهری و چهار خانه قرآن روستایی در دهاقان در حال فعالیت هستند و هرساله با توجه به گزارش عملکرد، حمایت‌هایی نیز شامل آنها می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهاقان ادامه داد: گفتمان‌های دینی نیز با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و مشارکت مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس سهمیه ابلاغی در شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی بیان داشت: تبلیغات دینی و پاسخگویی به مسائل شرعی از طریق فضای مجازی وبا تشکیل ۱۵ کانال و گروه در شبکه‌های پیام رسان ادامه یافت که بر اساس بررسی‌های انجام شده کیفیت تبلیغ از شیوه حضوری نیز بالاتر بود.

سعیدی همچنین بیان داشت: تعدادی از روحانیون نیز آموزش غسل و تدفین بیماران کرونایی را فرا گرفته بودند که خوشبختانه مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در شهرستان گزارش نشده است.

اهدای بسته‌های معیشتی به روحانیون و مداحان نیازمند در دوران کرونا

وی در پایان تشریح کرد: با توجه به اینکه روحانیون و مداحان در پی شیوع این ویروس دچار آسیب مالی شده بودند، با همکاری بنیاد علوی و خیرین بسته‌های معیشتی و کارت‌های هدیه به تعدادی از این افراد اهدا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار