کد خبر: ۱۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
خط دوم تولید مشترک سیگارت ایران و کرواسی با حضور مسئولان شرکت دخانیات ایران در ساری بهره برداری شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، مهدی اسلام پناه مدیر تولید شرکت دخانیات ایران بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداری از خط دوم تولید مشترک سیگارت که در مجتمع دخانیات مازندران برگزار شد، استان را منطقه اقتصادی دانست و اظهار داشت: یک سوم ظرفیت خط موجود بزودی وارد مدار می شود.
 
وی ظرفیت اسمی دو خط را بیش از دو میلیارد نخ عنوان کرد و افزود : تکمیل ۶ هزار متر مربع تجهیزات و زیر ساخت زمینه نصب ماشین آلات بیشتر را فراهم می کند.
 
سرمایه گذاری ۱۵ میلیون یورویی کرواسی
 
مدیر تولید شرکت دخانیات ایران  میزان سرمایه گذاری کشور کرواسی را ۱۵ میلیون یورو دانست و ادامه داد : افق ما بیش از ۱۰۰ میلیون یورو است.
 
اسلام پناه با بیان اینکه فاز دوم پروژه در سال ۹۴ به بهره برداری می رسد، گفت : بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۱۵ میلیون یورو ارزی شده است.
 
وی با اشاره به اعلام آمادگی کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در ایران، بیان داشت: تامین ظرفیت فنی مستقیم  و غیر مستقیم و ارتقا دخانیات مازندران از امتیازات برد برد تولید مشترک است.
 
اسلام پناه شرکت دخانیات ایران را شرکتی عمومی وملی دانست و خواستار حمایت ملی کشور کرواسی از شرکت تی. دی. آر برای همکاری بیشتر شد.
 
نعمت الله شهبازی، سرپرست دخانیات ایران نیز در مراسم افتتاح و بهره برداری از خط دوم تولید مشترک سیگار که در مجتمع دخانیات مازندران برگزار شد اظهار داشت : خط تولید مازندران یکی از بی نظیرترین خطوط تولید شرکت دخانیات کشور است.
 
وی سالن تولید سیگارت و ماشین آلات  دخانیات مازندران را جزء بهترین ها دانست وافزود : این شرکت می تواند شرکت د خانیات ایران و اقتصاد ملی را در عرصه رقابت با محصولات دخانی در داخل و خارج کشور کمک کند.
 
قاچاق صنعت داخل را زمنیگیر کرده است
 
شهبازی به افزایش روز افزون قاچاق در کشور اشاره کرد و افزود : یکی از مسئولیت های مسولان در حوزه سیاسی آن است که چاره ای برای این پدیده شوم بیاندیشند.
 
سرپرست دخانیات کشور ادامه داد : قاچاق به سهولت و سرعت وارد کشور می شود و صنعت داخل را زمین گیر کرده است.
 
وی شرکت دخانیات کشور برای مقابله با پدیده قاچاق تحول را سر لوحه کار خود قرار داده است، گفت : برنامه ریزی برای تجهیز منابع و سرمایه گذاری جهت اصلاح خطوط و بهینه سازی آن در دستور کار مدیریت دخانیات قرار گرفته است.
 
شهبازی رسیدن به تولید رقابتی، کیفی و بنگاه رقابتی را وظیفه شرکت دخانیات دانست و افزود : باید واردات از مسیر قانونی صورت بگیرد تا صنعت گران بتوانند در این فضا به رقابت بپردازند.
 
سرپرست دخانیات کشور ادامه داد : امید است با انتخاب شرکای تجاری خوب شرکت دخانیات را به نقطه ای برسانیم که در سیاست جایگزینی واردات و توسعه صادرات موفق شویم.
 
۶۵ میلیارد نخ سیگار در سال دود می شود
 
وی بازار مصرف ۶۵ میلیارد نخ در سال را یک فرصت دانست و گفت : بسیاری ازشرکت های خارجی به جای واردات محصول به ایران سرمایه گذاری مشترک را در دستور کار قرار دادند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران نیز اظهار داشت: برای داشتن کشوری توسعه یافته باید در تمام ابعاد علمی پیشرفت کنیم.
 
وی افتتاح خط دوم تولید مشترک سیگار را اقدامی مثبت در جهت توسعه اشتغال و تولید دانست و افزود : استان مازندران برای آن که استانی توسعه یافته باشد باید در همه ابعاد به تکنولوژی روز دست پیدا کند.
 
مازندران می تواند پایگاه توسعه صنعت دخانیات ایران باشد
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران  با تاکید براینکه دانشگاه های استان باید در خدمت توسعه استان فعالیت کنند، گفت :  باید علوم فنی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با اتکا به آن در مسیر توسعه گام برداریم.
 
یونسی به ظرفیت استان در حوزه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: استان مازندران این آمادگی را دارد از دانش فنی کرواسی در حوزه های مختلف کشاورزی استفاده کند.
 
وی همچنین در ادامه خواستار توجه بیشتر مسولین به استان مازندران در حوزه توسعه صنعت دخانیات شد و افزود : با توجه به ظرفیت استان در حوزه کشاورزی مازندران می تواند به عنوان پایگاه توسعه صنعت دخانیات در ایران باشد.

برچسب ها: خط ، سیگارت ، کرواسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار