کد خبر: ۱۲۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۰
اخیرا استون مارتین از تصمیم خود برای بازتولید دی بی5 افسانه ای که فقط به 25 دستگاه محدود می شود، خبر داده است. این محصول در ارزانترین حالت 2.75 میلیون پوند قیمت گذاری شده است.

عصرایران- اگر بخواهیم یک از مشهورترین خودروهای جهان تهیه کنیم قطعا استون مارتین دی بی5 یکی از حاضران خواهد بود. خودرویی که از سال 1963 تا 1965 روی خط تولید کمپانی انگلیسی قرار داشت و در مدت مذکور 1059 دستگاه از آن تولید شد. اما مهمترین دلیل شهرت دی بی5؛ حضور آن در فیلم گلدفینگر مامور مخفی 007 (جیمز باند) در سال 1964 است.

دبی بی5
دبی بی5

دی بی5 جیمز باند مجهز به انواع ابزارها یا بهتر بگوئیم گجت هایی بود که با فشردن دکمه های مخصوص از کابین فعال شده و در نهایت طی تعقیب و گریزهای سخت عامل نجات مامور مخفی از دست تبهکاران بود.

دی بی5 در کلاس های 2 درب کوپه، 2 درب کانورتیبل و 2 درب شوتینگ بریک ارائه شد و در بخش پیشرانه آن نیز از موتور 6 سیلندر 4 لیتری استفاده شد. این موتور با توجه به نسخه تولیدی از 282 تا 325 اسب بخار خروجی داشت و گشتاور آن نیز از 280 تا 288 پوندفوت گزارش شد. این مجموعه با جعبه دنده های 5 سرعته دستی زد اف یا 3 سرعته اتوماتیک هماهنگ شدند.

اما به تازگی استون مارتین از تصمیم خود برای بازتولید دی بی5 افسانه ای که فقط به 25 دستگاه محدود می شود، خبر داده است. این محصول در ارزانترین حالت 2.75 میلیون پوند قیمت گذاری شده است.

دی بی5 در باکینگهام شر تولید خواهد شد یعنی دقیقا مکانی که اولین نمونه های آن در اوائل دهه 60 میلادی تولید شد.  تولید خواهد شد یعنی دقیقا مکانی که اولین نمونه های آن در اوائل دهه 60 میلادی تولید شد. در ساخت بدنه از پنل های آلومینیومی استفاده شده و برای شاسی نیز فولاد کربنی انتخاب شده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط استون مارتین؛ تولید هر دستگاه از دی بی5 جدید به 4500 ساعت کار دقیق نیاز دارد.

در بخش پیشرانه از موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی 4 لیتری دقیقا مطابق با نمونه کلاسیک استفاده شده که البته با استانداردهای روز تولید شده اما از نظر ظاهری تفاوتی با مدل اصلی ندارد. این متور از 3 کاربراتور اس یو استفاده می کند و خروجی آن برابر با 290 اسب بخار است. این پیشرانه با جعبه دنده 5 سرعته دستی هماهنگ می شود که نیرو را به محور عقب انتقال می دهد.

تمامی نسخه های جدید دی بی5 به رنگ نقره ای هستند و در فضای داخل کابین نیز از الگوی کلاسیک و بویژه دکمه های آنالوگ استفاده شده است.

اما یکی از جذاب ترین ویژگی های این محصول گران قیمت به شبیه سازی گجت های موجود در خودروی جیمز باند مربوط می شود! مواردی مانند سامانه دودزای عقب برای فرار سریع از تعقیب کنندگان، سامانه پاشش روغن عقب روی جاده، سپر ضد گلوله، مسلسل های شبیه سازی شده در چراغ های جلو، صفحه رادار و تلفن انالوگ در کابین، جاسازهای ویژه در کابین برای پنهان کردن اشیا و ...

مازیار دانیالی

بیشتر بخوانید:

*استون مارتین "وی12 زاگاتو"؛ تنها نمونه کاملا آلومینیومی از یک محصول تولید محدود! (+تصاویر)

*10 شاسی بلند خبرساز؛ از استون مارتین تا لوتوس (+تصاویر)

*"هایما 8اس" شاسی بلند جدید چینی با طراحی متفاوت! (+فیلم و تصاویر)

*شاسی بلند لوکس چینی با همکاری مرسدس بنز معرفی شد(+تصاویر)

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار