کد خبر: ۱۲۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دستورالعمل آغاز نیم سال تحصیلی دانشگاه ها ابلاغ شد و دانشگاه ها می توانند ترم جدید را از ۱۵ شهریور آغاز کنند.

به گزارش صداوسیما، منصور غلامی در حاشیه یکصد و سی و سومین شورای ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: باتوجه به ناشناخته بودن شرایط بیماری کرونا در نیم سال تحصیلی جدید که در فصل پاییز و زمستان قرار دارد، به دانشگاه‌ها توصیه کردیم که حتماً آموزش را از نیمه شهریور ماه آغاز کنند؛ زیرا در مواقعی که دانشگاه‌ها احساس کنند که حضور دانشجو در کلاس درس به صورت حضوری الزامی است، با این شرایط که برای نیم سال جدید پیش بینی شده، می‌توانند زمان بندی مناسبی برای حضور دانشجویان انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از رفت و آمد، دانشجویان در دانشگاه‌های شهر محل سکونت خود مهمان شوند بیان کرد: دانشجویان هرچه زودتر درخواست‌های خود را برای مهمان شدن به دانشگاه‌های خود ارائه دهند تا پس از بررسی، پاسخ به آنها ارائه شود.

غلامی با اشاره به اینکه آموزش‌های ترم جدید به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) ارائه خواهد شد افزود: اگر دانشگاه‌ها احساس کنند حضور دانشجو در کلاس درس در یک بازه زمانی مشخص الزامی است، با زمان بندی دانشجویان را به دو با چند گروه تقسیم کنند و هر گروه در زمان مشخص و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باتوجه به شرایط و وضعیت موجود در استان‌ها و شهرها در محل کلاس درس حضور پیدا کند.

وی اظهارداشت: امیدواریم تمام این برنامه ریزی ها قبل از انتخاب واحد دانشجویان در واحدهای دانشگاهی اجرا شود.

غلامی به دانشجویان توصیه کرد حتماً پایگاه‌های اطلاع رسانی دانشگاه خود را دنبال کنند، زیرا ممکن است تصمیم‌های گرفته شده با توجه به شرایط و وضعیت استان محل تحصیل با سایر واحدهای دانشگاهی متفاوت باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار