کد خبر: ۱۲۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد رسول سماکچی گفت: ماشین‌آلات فرسوده در تولید اخلال ایجاد می‌کنند و امنیت کارگران  را نیز به خطر می‌اندازند. همچنین ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولیدی در بسیاری از واحدها و کارخانه‌های استان گیلان فرسوده و قدیمی هستند و باید نوسازی و به‌روز رسانی شوند.

رئیس هیات مدیره کانون کارفرمایان استان تصریح کرد: گیلان قدمت و پیشینه زیادی در حوزه صنعت دارد، به‌طوری‌که در سال‌های دور این استان در رده سوم تا پنجم صنایع کشور قرار داشت، اما به عللی اینک در رده‌های بسیار پایین‌تری قرار دارد.

سماکچی ادادمه داد: گیلان در بخش صنعت دچار عقب‌ماندگی شده و از این نظر، موقعیت مطلوبی بین بسیاری از استان‌های کشور ندارد، این درحالی‌است که بسیاری از  کارخانه‌های گیلان قدیمی است. در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، گیلان را از ارز دولتی محروم کردند، به همین علت کارخانه‌ها استان نتوانستند با ارز دولتی خود را بازسازی کنند.

رئیس هیات مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان افزود: پس از ارزان شدن ارز نیز به علت گران بودن تجهیزات خطوط تولیدی و در اختیار نبودن منابع، مدیران صنایع گیلان نتوانستند ماشین‌آلات نو خریداری کنند. فقط دز این میان برخی از کارخانه‌های بزرگ که سوددهی خوبی هم داشتند موفق به انجام این کار شدند.

سماکچی گفت: بسیاری از کارخانه‌های صنعتی گیلان در حال حاضر با همان تجهیزات قدیمی و فرسوده خود مشغول به کار هستند که این عامل روی کیفیت کالاهای آنان نیز اثرگذار است.

وی اظهار کرد: البته این موضوع و چالش بزرگ تنها مختص به گیلان نیست و در سراسر کشور به شکل کم و زیاد با چنین معضلی مواجه هستیم.

رئیس هیات مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان عنوان کرد: به علل یاد شده و اوضاع نابه‌سامان اقتصادی،   کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی نمی‌توانند برای خود یک افق و استراتژی کوتاه و یا بلندمدت طراحی و بر اساس آن حرکت کنند.

سماکچی ادامه داد: در شرایط کنونی  کارخانه‌ها فقط می‌خواهند از مخمصه‌های روزانه نجات پیدا کنند و اگر بتوانند سر ماه حقوق و دستمزد و بیمه تأمین اجتماعی کارگران خود را بپردازند آن را موفقیتی بزرگ برای خود می‌دانند. مشکلات این روزها سبب شده دیگر صاحبان کارخانه‌های تولیدی فرصتی برای به‌روزرسانی تجهیزات خود نداشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار