کد خبر: ۱۲۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کشف ۳۷ هزار و ۴۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سه ماه گذشته در مرزهای کشور و دست‌گیری بیش از ۲۷۰ قاچاق‌چی عمده مواد مخدر گفت: کشف این مقدار مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی صبح امروز در جریان بازدید از نوار مرزی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای صورت‌گرفته و گزارش‌های واصله امنیت پایداری در مرزهای شمال کشور به ویژه مرز زمینی شهرستان آستارا برقرار است.

وی با اشاره به کشف ۳۷ هزار و ۴۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی سه ماه گذشته در مرزهای کشور و دست‌گیری بیش از ۲۷۰ قاچاق‌چی عمده مواد مخدر گفت: کشف این مقدار مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آمادگی پاسگاه‌های مرزبانی و توان عملاتی نیروهای مرزبانی هنگ مرزی شهرستان آستارا تصریح کرد: استان گیلان با داشتن مرزی طولانی به طول ۲۷۲ کیلومتر در شهرستان آستارا یکی از مرزهای فعال در بحث مبارزه با کالای قاچاق و محصولات ضدفرهنگی است.

گودرزی با اشاره به اینکه در بحث معاهدات و پروتکل‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران طی 100 سال گذشته با طرف آذری همکاری خوبی داشته است، گفت: مرزبانان ایران با طرف آذری درخصوص انوع کالای قاچاق و دیگر موارد مرزی ازجمله تردد اتباع ایرانی و آذری همکاری خوبی دارد.

وی یکی از وظایف مرزبانان کشور را مبارزه با قاچاق و مواد مخدر دانست و بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر از نوع تریاک در دنیا توسط نیروهای انتظامی و مرزبانی  جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط می‌شود.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سه‌هزار و ۸۰۰ شهید گلگون‌کفن در راه امنیت و اقتدار ایران اسلامی به شهادت رسیده‌اند، گفت: ایران در مبارزه با مواد مخدر مقتدر است و اگر این اقتدار نباشد کشورهای اروپایی از موضوع مهم مواد مخدر ضربه شدیدی خواهند دید.

گودرزی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بحث انسداد مرزهای کشور در جاهای حساس و اولویت‌دار است، تصریح کرد: ستاد کل نیرو‌های مسلح در اجرای اوامر مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته و  امسال اعتبارات خوبی درخصوص انسداد نوار مرزی کشور پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مرزهای کشور با توجه به حضور اشرار و معاندین اولویت‌بندی شده‌اند، تصریح کرد: سیستم‌های الکترونیکی، راداری، اوپتیکی و شناورهای تیزرو ازجمله تجهیزات پیش‌بینی‌شده برای مرزهای استان گیلان است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مرزها را حریم امن کشورها دانست و بیان کرد: اقدامات صورت‌گرفته درخصوص حفظ حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران قابل‌قبول نیست و انتظار داریم دولت، مجلس و ستاد کل نیروهای مسلح در ابعاد مختلف با تصویب اعتبار و پی‌گیری آن در راستای امنیت پایدار مرزهای کشور گام بردارند.

گودرزی با اشاره به تردد زوار خارجی عتبات عالیات از مرز زمینی شهرستان آستارا تصریح کرد: استقبال از زوار خارجی اربعین در مرز زمینی این شهرستان  در ایام اربعین حسینی(ع) و ارائه خدمات به آن‌ها جزو وظایف ما شیعیان در این مرز است.

وی با اشاره به تداوم همکاری مرزبانان ایران با مرزبانان جمهوری آذربایجان در بحث اربعین حسینی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین با عبور از مرز زمینی شهرستان آستارا در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی شرکت کردند.

انتهای پیام /84007

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار