کد خبر: ۱۲۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

سلامت نیوز:تمام دردها ناشی از التهاب و واکنش التهابی هستند. التهاب مزمن نقش بزرگی در ابتلا به بیماری قلبی، آرتریت، آسم ، سرطان و زوال عقل ایفا می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، با کنترل التهاب می‌توان درد ناشی از آن را نیز کنترل کرد و فرصت‌های ابتلا به بیماری‌ها را کاهش داد. خوراکی‌ها نیز می‌توانند موجب افزایش التهاب شوند. شکر و آرد سفید در این زمینه عامل بزرگی محسوب می‌شوند.



به گزارش پایگاه اینترنتی هلث اند هیومن ریسرچ،اما خبر خوب این است که خوراکی‌ها در عین حال می‌توانند التهاب را نیز کاهش دهند و با سرطان‌ها و سایر بیماری‌ها مبارزه کنند. از همه مهمتر اینکه تمامی این خوراکی‌ها خوشمزه هستند و به راحتی می‌توان آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کرد.


در این گزارش ۹ روش طبیعی که موجب کاهش التهاب و درد ناشی از آن می‌شود، بیان شده است:


اسیدهای چرب امگا ۳
اسیدهای چرب امگا ۳ یک چربی بسیار سالم است که در بسیاری از منابع غذایی یافت می‌ شود. مشخص شده است که خوراکی‌های مملو از امگا ۳ با التهاب مبارزه کرده و موجب کاهش درد ناشی از آن می‌شوند. در حقیقت مطالعات نشان می‌دهد گسترش آرتریت در موش‌هایی که با روغن زیتون فوق بکر تغذیه می‌شدند، متوقف شد و التهاب مفاصل آنها کاهش یافت.


ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی تن بهترین منبع تامین امگا ۳ هستند. همچنین دانه‌های چیا، گردو ، تخم مرغ‌های غنی از امگا ۳ و آجیل نیز حاوی امگا ۳ بسیار زیادی هستند.


سیر
سیر، پیاز و تره فرنگی حاوی آنتی اکسیدانی به نام « کورستین» هستند که موجب تسکین التهاب و در نتیجه کاهش درد ناشی از آن می‌شوند. سیر به ویژه در این زمینه بسیار موثر است. برای این منظور می‌توان چهار حبه سیر و یا پودر سیر و مکمل سیر مصرف کرد. سیر همچنین با سرطان مبارزه می‌کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی و زوال عقل را کاهش می‌دهد.


آلبالو
اگر به دنبال نوشیدنی می‌گردید که مانند نوشابه موجب افزایش التهاب نشود، آب آلبالو مصرف کنید. آلبالو حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام anthocyanin است که خاصیت ضدالتهابی دارد . تحقیقات نشان می‌دهد که ظاهرا مصرف آلبالو به اندازه داروهای ضد التهاب موثر و نسبت به این داروها بسیار ایمن‌تر است.
مصرف روزانه هشت ۲۳۷ میلی لیتر آب آلبالو موجب بهبود درد و سخت شدگی عضله می‌شود، اما باید بیاد داشت که فواید سلامتی آب آلبالو را با افزودن شکر و یا شیرین کننده‌های مصنوعی از بین نبرد.


چای سبز
چای سبز یک نوشیدنی فوق‌العاده و ضد التهاب است. نوشیدن چای سبز برای هر قسمتی از بدن بسیار خوب است. بنابراین سعی کنید حتی اگر درد ندارید هم چای سبز مصرف کنید. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که موجب کاهش التهاب می‌شود. پیشگیری از ابتلا به سرطان، آب کردن چربی‌های شکمی و کاهش افسردگی از دیگر فواید نوشیدن چای سبز برای سلامتی است.


غلات کامل و حبوبات
غلات کامل و حبوبات از دیگر مواد غذایی است که با التهاب مبارزه می کند؛ این در حالی است که آرد سفید و برنج سفید باعث افزایش التهاب می‌شوند. خوراکی‌هایی مانند بلغور جوی دوسر، دانه‌های چیا، جوی دوسر و برنج قهوه‌ای و وحشی سطح پروتیین C-reactive را در خون کاهش می‌دهند.
این پروتیین نشانگر التهاب است و با ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و آرتریت رماتوئید ارتباط دارد. فیبر نیز برای حفظ سلامت روده‌ها، کاهش وزن، مبارزه با بیماری قلبی و پایین آوردن فشار خون بسیار مهم است.


زردچوبه
زردچوبه ادویه‌ای است که در طب سنتی سابقه طولانی برای مبارزه بیماری‌های التهابی دارد. تحقیقاتی که اکنون انجام شده، این ادعاها را تایید می‌کند. زردچوبه مملو از curcumin است که یک آنتی اکسیدان است و خواص ضد التهابی دارد.


از آنجا که نمی‌توان به اندازه کافی زردچوبه مصرف کرد تا از فواید آن برای سلامتی بهره برد، می‌توان مکمل‌های زردچوبه را با اندکی فلفل سیاه مصرف کرد و یا چای زردچوبه نوشید. برای درست کردن چای زردچوبه باید یک قاشق چایخوری زردچوبه را در آب در حال جوش ریخت و اجازه داد مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد. سپس اندکی آب لیمو ترش و فلفل سیاه به این چای اضافه و نوش جان کرد.


بروکلی، کلم بروکسل و کلم
کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم از خوراکی‌های مورد علاقه همه نیستند، اما واقعاً سالم هستند. این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد اتم‌های ناپایداری هستند که سلول‌های بدن را تخریب کرده و موجب بروز التهاب مزمن در بدن می شود.


زنجبیل
زنجبیل ادویه دیگری است که خاصیت ضدالتهابی قوی دارد. زنجبیل را می توان به صورت چای زنجبیل مصرف و یا این ادویه را به غذای خود اضافه کرد. نتایج یک مطالعه نشان داد مصرف عصاره زنجبیل به کاهش درد زانوی ۶۳ درصد از شرکت کنندگان که به آرتروز زانو مبتلا بودند، کمک کرد.


همچنین مشخص شده است مصرف روزانه دو گرم زنجبیل درد عضلات را کاهش می دهد. اگر ورزش‌های سنگین انجام می‌دهید با مصرف زنجبیل می‌توانید درد عضلات خود را تسکین دهید. زنجبیل همچنین به پایین آوردن قند خون و مبارزه با بیماری قلبی کمک می‌کند.


شوربا
آب گوشت یا سوپ‌های خوشمزه‌ای که با پختن سبزیجات، ماهی، مرغ و یا گوشت به انضمام سبزیجات دیگر تهیه می‌شود، سلاح خوبی برای مبارزه با التهاب است. حتما شنیده‌اید که سوپ مرغ برای بدن و روح مفید است. این موضوع حقیقت دارد؛ زیرا آب مرغ نوعی ضد ویروس، ضد التهاب و آنتی اکسیدان است.
با اضافه کردن مقداری سیر، اسفناج و قارچ به آب مرغ، سوپی در اختیار خواهید داشت که به مبارزه با بیماری‌های مرتبط با التهاب کمک می‌کند.

برچسب ها: درد ، تسکین درد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار