کد خبر: ۱۲۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی خبر داد
ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی پروژه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی بنا به ضرورت تسهیل فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و تسریع در الکترونیکی‌سازی بخشی از خدمات نظام مالیاتی خبر داد. 

غلامرضا شریفی، با اعلام این خبر گفت: در راستای توسعه خدمات الکترونیکی و به منظور تکریم مودیان محترم و کاهش ترددهای غیر ضروری، طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی برای مودیان محترم مالیاتی استان در سامانه عملیات الکترونیکی مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اکثر خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارایه می‌شود، گفت: پروژه ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی از تازه ترین اقدامات سازمان است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرایندها اجرایی شده و هم‌اکنون مودیان محترم مالیاتی با تایید و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» که از کانال‌های مختلف الکترونیکی سازمان در دسترس قرار گرفته، از این خدمت نوین بهره مند شوند.

وی، با اشاره به این‌که پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی شخص انجام می‌شد، گفت: مودیان محترم مالیاتی می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور از آخرین اوراق مالیاتی تشخیص یا قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده خود مطلع شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان افزود: برای اشخاص حقیقی که دارای پرونده‌های مالیاتی متعدد مشاغل هستند، تسلیم درخواست صرفا برای یکی از پرونده های مالیاتی کفایت می‌کند؛ در مورد پرونده‌های مشارکتی، فرم درخواست بهره مندی از خدمات الکترونیکی می بایست توسط شریک اصلی تائید و ارسال شود و در مورد اشخاص حقوقی، درخواست فوق الذکر می‌بایست توسط مدیر شرکت یا یکی از صاحبان امضای مجاز شرکت تسلیم شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان، وی، با تاکید بر اینکه ابلاغ الکترونیکی تمام پیامدهای ابلاغ واقعی را در بر خواهد داشت، گفت: اوراقی که در سامانه‌های مالیاتی مربوط، صادر می‌شود، به طور خودکار در حساب کاربری متقاضیان ابلاغ الکترونیکی بارگذاری می‌شوند و همزمان، پیامک اطلاع رسانی به تلفن همراه مودی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار