کد خبر: ۱۲۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
در پی هر عطسه ذرات ویروس می‌توانند تا ۸ فوت – ۲.۴ متر- در هوا معلق بمانند.
صراط:

بنا بر اطلاعات بدست آمده قطرات بزرگتر متعلق به سرفه هستند که سریعتر از بین می‌روند اما ذرات عطسه ریزتر بوده و مدت زمان طولانی‌تری در هوا معلق می‌مانند.
به گزارش ایران داده‌های موجود محققان را شگفت زده کرده است. محققان با بررسی ذرات ناشی از حرف زدن، سرفه کردن و عطسه کردن اعلام کردند که افرادی که صحبت می‌کنند ۱۰۰۰ قطره کوچک، سرفه ۳۰۰۰ قطره و عطسه ۴۰ هزار قطره را در هوا پرتاب می‌کند.
به گفته دانشمندان تنسی و شیکاگو آمریکا همه قطرات حامل ویروس کرونا نیستند و قطرات بزرگتر احتمال انتقال بیماری را دارند و به دلیل سنگینی مدت زمان طولانی در هوا باقی نمی‌مانند اما قطرات کوچکتر احتمال آلودگی کمتری دارند ولی به دلیل سبکی مدت زمان بیشتری در هوا معلق هستند.
گاهی این قطرات به دلیل شدت عطسه قادرند تا ۶ متر در هوا پخش شده و به سمت سیستم تهویه مکنده شامل بینی و دهان وارد شوند.
دکتر «راجیو دند» از دانشگاه تنسی و دکتر «جی لی» از دانشگاه شیکاگو در این باره می‌گویند: «قطرات بزرگ‌تر حاوی پاتوژن‌هایی است که می‌توانند ویروس‌ها منتقل کنند.»
به عقیده این پزشکان ذرات معلق قادرند از طریق سیستم‌های تهویه سقف در برخی ساختمان‌ها نفوذ کنند. با این وجود شواهد کمی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد در صورت داشتن ماسک به این بیماری دچار نشوند اما همچنان توصیه می‌شود تا مردم از ماسک استفاده کنند.
تحقیقات نشان داده که ذراتی در ابعاد ۱۰ میکرونی می‌توانند ۱۷ دقیقه به حالت معلق در هوا باقی بمانند اما ذراتی در ابعاد یک تا ۳ میکرونی به طور نامحدود در هوا شناور هستند و می‌توان گفت ذره ۵ میکرونی پتانسیل بیشتری برای رسوب در ریه هر فرد را خواهد داشت.
به همین دلیل مقام‌های انگلیسی از کافه‌ها خواسته‌‌اند که اجازه ندهند در کافه‌ها و رستوران‌ها با صدای بلند آواز خوانده شود و مردم را ترغیب کرده‌‌اند تا فریاد نزنند و با صدای پایین صحبت کنند و از ماسک استفاده کنند و در صورت بروز عطسه و سرفه جلوی دهان و بینی خود را به طور کامل بپوشانند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار