کد خبر: ۱۲۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
فرماندار، دادستان و جمعی از مدیران شهرستان گنبدکاووس به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر از موسسه مهرآفرینان جوانان بازدید و با مدیرعامل وپرسنل این موسسه گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، موسسه مهرآفرینان جوان یکی از بزرگترین و باسابقه‌ترین سازمان‌های مردم نهاد شهرستان گنبدکاووس و استان گلستان که در دوره‌های مختلف از سوی وزاری کشور دولت‌های متعدد به عنوان سمن برتر کشوری در حوزه مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده است، به طور قطع یکی از خطوط مقدم این مبارزه بوده و در سال‌های اخیر بار بزرگی را در این حوزه از دوش دولت و دستگاه‌های اجرایی برداشته است.

به همین منظور فرماندار، دادستان، معاونین فرماندار، مسوول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و تعدادی از مدیران و معاونان ادارات شهرستان گنبدکاووس از جمله ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و جهاد دانشگاهی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با حضور در این موسسه با مدیر و پرسنل موسسه مهرآفرینان جوان دیدار و گفت و گو کردند.

* حرکت موسسه مهرآفرینان در مسیر اولویت‌های شهرستان

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این نشست با تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر و هفته گرامیداشت قوه قضائیه، اظهار کرد: هفته مبارزه با مواد مخدر باعث شد تا در این زمان از موسسه‌ای شاخص و فعال در این حوزه بازدید کنیم که سال‌هاست موجب افتخار گنبدکاووس و گنبدی‌ها بوده است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شهرستان گنبدکاووس در اقدامات پیشگیرانه و هم اقدامات مقابله‌ای حوزه مبارزه با مواد مخدر رتبه نخست استان را کسب کرده است، افزود: این مهم با همت سمن‌ها، مجموعه‌های مردمی، همکاران ستادی بنده در فرمانداری به ویژه مسوول دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر شهرستان محقق شده است.

وی با تاکید بر اینکه در گنبدکاووس بالغ بر 72 موسسه و سازمان مردم‌نهاد به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: پنج موسسه نیز در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کنار دو کمپ درمانی در حال فعالیت هستند که به کمک دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی توانسته‌اند اقدامات شاخصی را اجرایی کنند.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس موسسه مهرآفرینان جوان را موسسه‌ای دانست که در مسیر اولویت‌های اجتماعی شهرستان و استان حرکت خود را سامان داده است و ادامه داد: همین موضوع باعث شده است که این موسسه به عنوان یکی از بازوهای قوی دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود.

* از سرگیری دوره‌های مهارتی در کمپ‌ها ضروری است

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان در این نشست با اشاره به اینکه از سال 1380 در تمامی حوزه‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر مشغول به فعالیت هستیم، تصریح کرد: اقدامات ما از آموزش در محلات روستایی و شهری، مدارس، دانشگاه‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها در حوزه پیشگیری برای افراد سالم گرفته تا کمپ درمان برای افراد مبتلا شده را شامل می‌شود.

سید محمد حسینی با بیان اینکه موسسه مهرآفرینان جوان برای افراد مبتلا شده‌ای که توان و یا علاقه‌ای برای درمان ندارند نیز خدمات کاهش آسیب را ارائه می‌کند، اضافه کرد: مجموعه سرپناه شبانه و مراکز کاهش آسیب زنان و مردان موسسه در این زمره قرار می‌گیرند.

وی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را نیز خدمات این موسسه برای افراد بهبودیافته عنوان کرد و گفت: عملا موسسه مهرآفرینان جوان برای همه اقشار و گروه‌های جامعه برنامه ویژه‌ای را دارد و به این خدمات به مردم عزیز افتخار می‌کند.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان با انتقاد از دستور تعطیلی برنامه‌های مهارتی در کمپ‌های درمان اعتیاد از سوی اداره کل بهزیستی، تاکید کرد: خواسته ما این است که با توجه به خروجی بسیار خوب این موضوع در گذشته و تاثیرات مثبت آن بر اشتغال افراد بهبودیافته و اعلام آمادگی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان با انعقاد تفاهم‌نامه شهرستانی با اداره کل بهزیستی این دوره‌ها از سر گرفته شود.

* لزوم حمایت دولت از کمپ‌های درمان در شرایط کرونایی

حسینی با تقدیر از خدمات شورای شهر و شهرداری در راستای مبارزه با مواد مخدر از جمله راه‌اندازی جاده سلامت و حمایت از ورزش‌های همگانی، گفت: در اختیار قرار دادن مکان سرپناه شبانه نیز از جمله اقدامات این مجموعه است که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به هزینه‌های 10 تا 20 میلیونی این موسسه در طول ماه با وجود تعطیلی مرکز از جمله بیمه پرسنل، هزینه‌های جاری مکان و ... ، خاطرنشان کرد: با وجود حمایت دولت از بسیاری از اصناف اما با وجود تعطیلی حدود چهار ماهه کمپ‌های درمان هیچ حمایتی از این موسسات و کمپ‌ها نشده است.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان با بیان اینکه کمپ درمان اعتیاد نجات وابسته به این موسسه در حالی که ظرفیت پذیرش بیش از 60 بیمار را دارد متاسفانه در شرایط عادی و غیرکرونایی هم حداکثر 30 نفر اجازه پذیرش به ما داده می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این موضوع در شرایط کرونایی بسیاری از بیماران مصرف‌کننده مواد صنعتی موجب آزار خانواده خود شده و نیازمند حضور در کمپ‌ها هستند که به نظر می‌رسد مسوولان باید اجازه پذیرش این افراد با رعایت کامل پروتکل‌ها را صادر کنند.

* ورزش کم‌هزینه‌ترین راه مقابله با اعتیاد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس نیز با اشاره به اینکه مبارزه جدی با مواد مخدر باید در تمامی سطوح صورت بگیرد، اضافه کرد: همه می‌دانیم که ورزش مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است که البته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الله یوسفی با بیان اینکه برخی از سازه‌های جشنواره فرهنگ اقوام در حاشیه سالن و استادیوم ورزشی المپیک گنبدکاووس موجب تجمع معتادان متجاهر شده است، گفت: از بخشدار و رئیس اداره میراث فرهنگی برای پاکسازی این محل تقاضای کمک کرده‌ایم که امیدواریم توجه کافی در این حوزه صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه موسسه مهرآفرینان جوان در حوزه ورزش‌های همگانی نیز پیشگام و منشا اثر و خدمت بوده است، تاکید کرد: بدون شک تلفیق ورزش و اقدامات فرهنگی و اجتماعی می‌تواند اثرات مطلوبی را در حوزه مبارزه جدی و اثرگذار با مواد مخدر نمایان کند.

انتهای پیام/83014

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار