کد خبر: ۱۲۱۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
اگر اجازه دهید ملت از محتوای توافقات و معاهدات با طرف‌های خارجی اطلاع پیدا کند، به نفع خود شما خواهد بود

محمود احمدی‌نژاد در تازه‌ترین سخنرانی خود در گیلان با انتقاد از انعقاد یک "قرار داد جدید ۲۵ ساله" و بدون نام بردن از کشوری که این قرارداد با آن امضا شده گفت: "هر قراردادی که مخفیانه و بدون درنظر گرفتن خواست و اراده ملت ایران با طرف‌های خارجی منعقد شود و برخلاف منافع کشور و ملت باشد، معتبر نیست و ملت ایران آن را به رسمیت نخواهد شناخت".

به گزارش عصر ایران به نقل از دولت بهار؛ رئیس جمهور سابق و عضو مجمع تشخیص مصلحت عصر روز شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ در مراسمی که به مناسبت سالروز هفتم تیر در گیلان برگزار شد، با اشاره به تصویب معاهده برجام در مجلس گفت: "نمایندگان مجلس که این قرارداد را مورد تأیید قرار دادند از متن آن اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و اکنون نیز شنیده‌ام که در حال مذاکره هستند و می خواهند یک قرارداد جدید ۲۵ ساله با یک کشور خارجی منعقد کنند و هیچکس هم خبر ندارد".

 احمدی‌نژاد افزود: "مگر شما مالک کشور هستید که بدون اطلاع ملت و از کیسه ملت به دیگران می بخشید. ظرفیت هسته ای کشور و عزت ملت را دادید؛ اما تحریم ها سر جایش باقی مانده است. اگر اجازه دهید ملت از محتوای توافقات و معاهدات با طرف‌های خارجی اطلاع پیدا کند، به نفع خود شما خواهد بود زیرا افکار ملت فعال می شود و پیشنهاد می‌دهد و مطالبه می‌کند و اگر خللی و یا اشکالی باشد؛ اصلاح می شود".

وی تأکید کرد که "انقلاب کردیم تا هیچ مسئله‌ای به‌ویژه مسائل مهم، از ملت پنهان نباشد و کسانی خود را مالک ملت ندانند".

 احمدی‌نژاد با اشاره به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 افزود: "عناصر خبیث، اصرار داشتند که ملت ایران را از وجود انسان‌های فکور و برخوردار از نظریات راهبردی محروم کنند. اگر شهیدان بهشتی و مطهری و دیگر انسان‌های بزرگی که از ملت ایران گرفتند، امروز در جامعه حضور می‌داشتند، آیا اجازه می‌دادند که عده‌ای نظراتشان را بر مردم تحمیل کنند؟ یا این فاصله طبقاتی وحشتناک به‌وجود بیاید و دست‌های ناپاک به سمت بیت المال دراز شود؟"

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: "از ابتدا معلوم بود که دست‌های جنایتکار درصدد است شخصیت‌های با ارزش و دارای افکار نو، انسانی و مردمی را که طراح و نظریه پرداز انقلاب بودند، از ملت ایران بگیرد، آنها مقامات و مدیرانی را ترور کردند که عمیقاً به ملت احترام می‌گذاشتند، خود را خدمتگزار می‌دانستند و به اراده و خواست مردم پایبند بودند".

رئیس جمهور سابق در پایان گفت: "ملت ما امروز خلاء این انسانهای بزرگ، متفکر و متعهد را احساس می‌کند، هرچند که ایمان دارم ملت ایران همه این خلاء‌ها را پر کرده و خواهد کرد".

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار