کد خبر: ۱۲۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
سازمان اورژانس کشور با هشدار هواشناسی سطح زرد، رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار و رعد و برق در اغلب استان‌های کشور را تا پایان هفته جاری پیش بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سازمان اورژانس کشور، زمان شروع رشد ابرهای همرفتی از امروز (دوشنبه) بویژه در ساعات بعدازظهر می باشد که همراه با رگبار و رعد و برق می باشد.

بر اساس گزارش شماره ۴۲ سازمان اورژانس کشور، مناطق اثر این سامانه هواشناسی به شرح زیر می باشد.
دوشنبه: شرق مازندران، گلستان، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان
سه شنبه: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات سمنان، مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان
چهارشنبه: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات استان های زنجان، قزوین، البرز، مازندران، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان
پنجشنبه: ارتفاعات گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان
زمان پایان این سامانه  پنجشنبه (۱۲ تیر ماه) می باشد و بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد صاعقه از مخاطرات این سامانه آب و هوایی است که توصیه سازمان اورژانس اجتناب از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات می باشد.

وزش باد شدید در بعضی از مناطق ۷ استان کشور
بر اساس گزارش سازمان اورژانس کشور زمان شروع وزش باد شدید که با خیزش موقت گرد وخاک همراه می باشد از امروز (دوشنبه) بویژه در ساعات بعدازظهر می باشد و تا پایان هفته جاری در استان‌های زیر ادامه دارد.

دوشنبه: جنوب سمنان، شمال اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، یزد و خراسان جنوبی
سه شنبه: جنوب سمنان، شمال اصفهان و خراسان رضوی
چهارشنبه: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و نیمه شمالی اصفهان
پنج شنبه: سمنان، خراسان رضوی، شمال اصفهان و یزد
اثر مخاطره این سامانه آب و  هوایی احتمال آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و شکستن سرشاخه درختان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا می باشد که توصیه ها در این زمینه عبارتند از محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه.

حاکمیت بادهای ۱۲۰ روزه در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان
بر اساس این گزارش، بادهای ۱۲۰ روزه از پنجشنبه شب ( ۱۲ تیرماه) آغاز می شود که همراه با خیزش گردوخاک می باشد و مناطق  خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر خود قرار می دهد و  احتیاط در تردد جاده ایی و پرهیز غیر ضروری از حضور در فضای باز از توصیه های این شرایط آب و هوایی است و زمان پایان این سامانه روز جمعه (۱۳ تیرماه) می باشد.

۲۳۵۲۳۱
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار