کد خبر: ۱۲۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
در جریان نشست با مقام آمریکایی رخ داد؛
وزیر مشاور در امور خارجه عربستان به تکرار یاوه گویی علیه ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان به تکرار یاوه گویی علیه ایران پرداخت.

وی که در نشست خبری با برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران سخن می گفت، از همکاری ریاض با واشنگتن در زمینه تحریم تسلیحاتی ایران خبر داد و مدعی شد: جامعه جهانی باید ممنوعیت های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند زیرا اگر این محدودیت ها برداشته شود رفتار آن خصمانه تر خواهد شد.

عادل الجبیر ادعا کرد: ما در راستای برقراری امنیت شهروندان و حمایت از تاسیسات در عربستان حرکت می کنیم و از زمان شروع جنگ یمن ۳۷۱ پهپاد به عربستان از سوی شبه نظامیان حوثی فرستاده شده و از سوی آنها ۶۴ قایق بمبگذاری شده به منظور اختلال در آبراه باب المندب و دریای سرخ روانه شده است. ایران حامی تروریسم است و حامی سازمان های تروریستی مانند حزب الله و حوثی هاست و به دنبال ویرانی لبنان، سوریه و عراق و یمن است. ما با جامعه بین المللی به منظور بازداشتن ایران و مهار آن همکاری می کنیم.

از سوی دیگر برایان هوک هم مدعی شد: ممنوعیت تسلیحاتی ایران نباید برداشته شود زیرا ایران موشک هایش را توسعه خواهد داد و روند خشونت تشدید خواهد شد. اگر ممنوعیت های تسلیحاتی برداشته شود شرایط بدی بر منطقه حاکم خواهد شد. ایران سلاحها را توسعه می دهد تا به بازوهایش در منطقه آنرا صادر کند.

وی ادعا کرد: در حالی که عربستان در راستای ثبات در یمن حرکت می کند این ایران است که در راستای بی ثباتی در یمن حرکت می کند. عربستان خواهان پایان جنگ یمن است اما ایران به دنبال جنگ است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار