کد خبر: ۱۲۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
رئیس جمهور الجرایر دستور داد تا مهار کامل ویروس کرونا در این کشور تمام مرزهای زمینی دریایی و هوایی الجزایر بسته باشد و مجازات افرادی که مقررات قرنطینه بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، افزایش پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجزایری الخبر الیومی ، رئیس جمهور الجزایر در نشست هیئت وزیران این کشور دستور داد تمام مرزهای زمینی دریایی و هوایی الجزایر تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا دراین کشور همچنان بسته باشد.

در این نشست عبدالمجید تبون با ابراز تعجب از سخنان برخی شهروندان الجزایری مبنی بر اینکه کرونا خرافه است و یا با اهداف سیاسی منتشر شده‌ است، اظهار داشت: چنین سخنانی غیر مسئولانه است و هر روز هزاران نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند حتی در  کشورهایی که  از الجزایر خیلی پیشرفته تر هستند.

رئیس جمهور الجزایر دستور داد: تمام افراد یا گروه‌هایی که مقررات قرنطینه بهداشتی را رعایت نمی کنند، مجازاتشان افزایش پیدا کنند.

وی از نخست وزیر الجزایر خواست با همکاری کمیته مبارزه با ویروس کرونا، اقدامات و تدابیر لازم را برای قطع زنجیره شیوع این ویروس به کارگیرند.

مقامات الجزایر به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشورشان تمام مرزهای  زمینی دریایی و هوایی الجزایر را از 24 اسفند ماه سال گذشته بستند. با وجود این، بیش از 12 هزار و 968 الجزایری تاکنون به این ویروس آلوده شده‌اند که از این تعداد892 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار و 202 نفر هم بهبود یافته‌اند.

استفاده از ماسک از فروردین ماه گذشته در الجزایر اجباری شد و کسانی که مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، به مجازات های سنگین مالی محکوم می‌شوند.

الجزایر یکی از کشورهای شمال آفریقا ( مغرب عربی ) است که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار