کد خبر: ۱۲۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تداوم رایزنی با کاخ سفید در زمینه طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه عصر به وقت تهران از تداوم رایزنی با کاخ سفید در زمینه طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری خبر داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک نشست خبری گفت که در زمینه برنامه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری  با آمریکا در حال گفت‌و‌گوست.

وی در ادامه افزود که مواضع «بنی گانتز» وزیر  جنگ اسرائیل  نقشی در تصمیم گیری گیری نهایی در این زمینه ندارد.

 این در حالی است که برخی منابع مطلع امروز گفتند که برنامه اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری پیشنهادی نتانیاهو در یکم جولای (چهارشنبه 11 تیر) اتفاق نخواهد افتاد  و دلیل آن نیز اختلاف تل آویو با کاخ سفید است. این منابع افزودند که نتانیاهو احتمالا چهارشنبه هفته جاری در این زمینه سخنرانی خواهد کرد.

طی روزهای گذشته نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل منابع بلندپایه از احتمال تعویق اجرای طرح اعمال سلطه این رژیم بر بخش‌های از کرانه باختری خبر داده بودند.

کابینه رژیم صهیونیستی که از حمایت کامل دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برخوردار است قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی هشدار داده‌اند اجرای طرح اشغال یک سوم کرانه باختری و دره اردن اعلام جنگ علیه مردم فلسطین بوده و هزینه‌ای که رژیم صهیونیستی در قبال اجرای این طرح پرداخت خواهد کرد، در تاریخ درگیری‌ها با این رژیم بی‌سابقه خواهد بود. 

 وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شریک نخست‌وزیر این رژیم در کابینه ائتلافی طی اظهاراتی به احتمال معوق شدن اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» اشاره کرده است. (جزئیات بیشتر)

 انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار