کد خبر: ۱۲۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی افراد 12 سال به بالا که در معرض آسیب هستند، در خانه‌های سلامت بوده و کمتر از 12 سال نیز به مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی که ویژه کودکان بدسرپرست و بی سرپرستی است، ارجاع داده می‌شوند.

سلمان حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه فرار دختران از منزل باید اطلاع‌رسانی مناسب و هدفمندی از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان ارائه خدمات جامع مددکاری، مشاوره‌های حقوقی و پیگیری‌های تحصیلی را از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی برای دختران در معرض آسیب عنوان کرد و گفت: در همین راستا  دختران در معرض آسیبی که از طریق مداخله در بحران، اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی و با رأی دادگاه به بهزیستی معرفی می‌شوند، راهی خانه سلامت می‌‎شوند.

وی با اشاره به اینکه در خانه سلامت فعالیت‌های مددکاری برای بازگرداندن این دختران به خانواده‌هایشان آغاز می‌شود، گفت: بر همین اساس افراد 12 سال به بالا که در معرض آسیب هستند، در خانه‌های سلامت بوده و کمتر از 12 سال نیز به مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی که ویژه کودکان بدسرپرست و بی سرپرستی است، ارجاع داده می‌شوند.

 حسینی با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله تهیه شرح حال، انجام معاینات کامل، انجام آزمایشات پاراکلینیکی روتین، تشخیص، تدوین و اجرای طرح خاص درمانی - نظارت بر بهداشت فردی و محیط، آموزش پیشگیری از ایدز و هپاتیت از دیگر خدمات سازمان به این افراد است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی درباره مدت زمان نگهداری دختران در خانه سلامت نیز گفت: افراد برای سه هفته، سه ماه، شش ماه و یا یک سال می‌توانند در این مراکز اقامت کنند و مدت زمان ارجاع  فرد به خانواده وی و بستگی به تیم تخصصی دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که کارشناسان تیم تخصصی تشخیص دهند خطری فرد را تهدید می‌کند به صلاح است که مدت زمان بیشتری در این مراکز بمانند و سپس به خانواده ارجاع داده شوند.

حسینی همچنین درباره ترخیص دختران از این مراکز گفت: بازگشت به خانواده (تحویل به خانواده یا بستگان سببی و نسبی) مهمترین هدف این مراکز است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: بر همین اساس در صورت فراهم نبودن شرایط مناسب برای بازگشت به خانواده مراتب باید به تایید تیم تخصصی خانه برسد تا زندگی مستقل با حفظ شرایط قانونی، ازدواج و ارجاع به سازمان‌ها، ارگان‌های ذیربط و سایر نهادهای حمایتی و امدادی موجود در جامعه (دولتی و غیردولتی) صورت می‌گیرد و در صورت ترخیص مددکار اجتماعی مرکز موظف است پس از ترخیص پیگیری لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/73005/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار