کد خبر: ۱۲۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
یاوری به ایلنا خبرداد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای ششمین روز متوالی آتش سوزی در جنگل‌های پاوه ادامه دارد، گفت: امیدواریم تا عصر امروز آتش مهار شود.

فریدون یاوری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل های پاوه، گفت: این آتش سوزی کماکان در مناطق "بوزین"و "مرخیل" با گذشت 6 روز همچنان ادامه دارد و اهالی بومی و نیروهای امدادی با امکانات موجود برای مهار آتش تلاش می‌کنند و در حال اعزام نیروهای بیشتری به منطقه هستیم.

وی افزود: به دلیل سخت گذر بودن منطقه برای اعزام بالگرد به سازمان محیط زیست درخواست داده ایم که بتوانیم هر چه سریعتر این آتش سوزی را مهار کنیم اما با تصمیم ستاد بحران اعزام بالگرد به منطقه تقریبا غیرممکن اعلام شده است چرا که به دلیل وزش باد ممکن است خود بالگرد باعث تشدید آتش سوزی و انتقال آن به دیگر مناطق جنگلی شود.

یاوری ادامه داد: امیدواریم تا عصر امروز آتش‌سوزی مهار شود چرا که اگر این اتفاق نیفتند مجبوریم بالگرد به منطقه اعزام کنیم.

از روز پنجشنبه آتش در منطقه بوزین و مرخیل شعله ور شده و نیروهای امدادگر و مردمی توانستند تا غروب روز شنبه آتش را مهار کنند که عصر همان روز دوباره آتش شعله ور شد و همچنان ادامه دارد.

2 روز گذشته 3 نفر از فعالان محیط زیست از اهالی منطقه هنگام اطفاء حریق در محاصره آتش گرفتار شدند و به علت وزش باد شدید نتوانستند جان خود را از مهلکه نجات دهند.

شهرستان پاوه در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در منطقه ای کوهستانی واقع شده که بیش از ۷۷ هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حدود ۲۳ هزار ۷۲۴ هکتار مساحت دارد و در منطقه صفر مرزی در بخش باینگان واقع شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار