کد خبر: ۱۲۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
پروژه قطار شهری کرج که طی 16 سال اخیر روند پیشرفت لاکپشتی به همراه داشت، در دو سال اخیر جان دوباره ای گرفته است و با سرعت در مسیر بهره برداری در حرکت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، پروژه قطار شهری کرج بیش از 16 سال است که استارت خورده است و طی سال‌های گذشته با پیشرفت لاکپشتی تا کنون آماده بهره برداری نشده است.

مشکلاتی همچون اختلاف پیمانکار با مدیریت شهری کمبود نقدینگی و اعتبار و تحریم و بسیاری دیگر از جمله بهانه‌های به تأخیر افتادن این پروژه مهم کلانشهر کرج بوده است.

گفتنی است کلانشهر کرج با توجه به رشد جمعیتی که دارد هر ساله با ترافیک سنگین تر و سخت تری مواجه می‌شود و تردد مردم در سطح شهر رو به دشواری می‌رود.

علی اصغر صلواتی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی کرج در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: کمک‌های مدیریت شهری کرج کمک کرد تا در این دوره 300 میلیارد تومان تزریق مالی به پروژه داشته ایم.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی کرج در ادامه یادآور شد: این پروه طی 16 سال گذشته 32 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما در این دوره از فعالیت و تزریق اعتبار مناسب با 42 درصد پیشرفت فیزیکی کل پروژه همراه هستیم و روند قابل قبول است.

صلواتی با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری در محدوده گلشهر تا چهارراه طالقانی مراحل پایانی اجرای عملیات را پشت سر می‌گذارد، افزود: در این پروژه حدود 60 میلیارد تومان تهاتر با پیمانکار مربوطه انجام شده است.

وی به تنش‌های موجود در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های پذشته از عمر پروژه به دلیل اختلافات موفق به استفاده از اوراق مشارکت نشده بودیم که می‌‌توان گفت دوران طلایی را از دست دادیم اما در سال جاری برای استفاده از این ظرفیت نیز برنامه ریزی شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در حال حاضر با اراده‌ای که به وجود آمده است بهره برداری 1 درصدی از اوراق مشارکت را به 6 درصد رسیده است که با توجه به جمعیت استان البرز می‌توانیم این مهم را به 9 درصد نیز برسانیم.

وی در پایان یادآور شد: در حال انعقاد قرار داد برای خرید تجهیزات خط مترو گلشهر تا چهارراه طالقانی هستیم و تا پایان سال این بخش از پروژه راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه مهدی حاجی قاسمی، عضو شورای شهر کرج و رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی کرج، در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه این پروژه مدت زیادی متوقف شده بود، راه اندازی آن نیازمند صرف انرژی چند برابری بود که با توجه به اولویت‌های مدیریت شهری این امر محقق شد.

حاجی قاسمی با بیان اینکه تحریم ها و معضلات دیگری سنگ سر راه این پروژه بودند، اظهار کرد: ترافیک به مرور زمان در حال افزایش است، در همین راستا بهره برداری از پروژه‌ قطار شهری کرج اولویت شورای شهر قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به روند اجرایی پروژه و پیشرفت قطار شهری کرج، اضافه کرد: به بهره برداری رسیدن حدفاصل 45 متری گلشهر تا چهارراه طالقانی نقطه عطفه پروژه خواهدبود.

این عضو شورای شهر در پایان تصریح کرد: حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج نقاط ضعف بسیاری دارد که سعی کردیم طی یک سال گذشته برخی از نقاط ضعف را مرتفع سازیم.

مخاطبان خبرگزاری فارس البرز چندی پیش این موضوع را تحت عنوان «چرا راه‌اندازی مترو داخل شهر کرج با تأخیر مواجه شده است؟» را در سامانه «فارس من» ثبت کرده بودند.

انتهای پیام/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار