کد خبر: ۱۲۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش زمان صدور مجوزها از ۵۵ روز در تیرماه ۱۳۹۸ به چهار روز در اردیبهشت ۱۳۹۹ در درگاه ملی مجوزهای کشور خبر داد و گفت: ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوزهای شروع کسب و کار در این زمینه موثر بوده است.

به گزارش ایرنا، «فرهاد دژپسند» امروز (سه‌شنبه) در نود و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه یکی از مباحث بسیار مهمی که باید به طور متمرکز به آن پرداخته شود، بهبود فضای کسب و کار است، ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده در این زمینه اقدامات مهم و ارزشمندی انجام شده است.

وی افزود: ایجاد پنجره واحد صدور مجوزهای شروع کسب و کار یکی از این اقدامات بود که طول زمان فرآیند صدور مجوزها را از ۷۲.۵ روز به سه روز کاهش داد.

دژپسند تاکید کرد: در حال حاضر در سامانه G۴B (درگاه ملی مجوزهای کشور) زمان صدور مجوزها از ۵۵ روز در تیر ماه ۱۳۹۸ به چهار روز در اردیبهشت ۱۳۹۹ کاهش یافته است که این دست آورد بسیار خیره‌کننده و تحولی اساسی محسوب می‌شود.

وی گفت: ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن به فعالان این عرصه راهبردی، امیدوارم روزی فرا رسد که عزیزان فعال در این بخش بدون  دغدغه فعالیت کنند و جامعه ایران نیز از برکات آن بهره‌مند شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: گمرک از طریق تسهیل فرایند تجارت خارجی هم محرک تولید در کشور و هم روان‌ساز صادرات و واردات  است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای تسهیل تجارت خارجی،‌گفت: گمرک عملکرد خوبی در حذف کنترل‌های فیزیکی و مزاحم داشته است.

دژپسند افزود: پیاده‌سازی گمرک هوشمند که بطور جدی در دستور کار گمرک است که کامل خواهد شد. این مهم سبب تسهیل تجارت کالاها و خدمات در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید بدون توجه به محیط کسب و کار ابتر خواهد ماند، تاکید کرد: در این رابطه آنچه به عنوان یک مبنا می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، بهبود فضای کسب و کار با در نظر گرفتن مراحل پسینی و پیشینی تولید در کشور است.  البته این تنها خاص بخش صنعت و معدن نیست بلکه یک ضرورت برای همه بخش‌های اقتصاد است.

وزیر اقتصاد گفت: پیشرفت فناوری از عوامل مهم توسعه صنعت و معدن است، فناوری‌های نوین منجر به افزایش میزان اکتشافات و ذخایر معدنی و مهمتر از همه دوری از خام فروشی، تولید محصولات تحول  یافته و متناسب با شرایط روز و در نهایت افزایش بهره‌وری می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار