کد خبر: ۱۲۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶
وزیر دفاع یمن در دولت نجات ملی، عربستان سعودی و امارات را به انجام عملیات تلافی‌جویانه موشکی و پهپادی تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرلشکر «محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع یمن در دولت نجات ملی این کشور طی پیامی به کشورهای متجاوز به یمن، گفت که نیروهای مسلح این کشور به زودی به زیاده خواهی های مهاجمان پایان خواهند داد.

او در این پیام که سه شنبه برای سران عربستان سعودی و امارات، دو کشور فعال در لشکرکشی به یمن ارسال شده، بر ادامه انجام عملیات هجومی راهبردی و گسترده در عمق خاک متجاوزان تأکید کرده است.

وزیر دفاع یمن گفت: «عملیات‌ راهبردی ما به زودی برای همیشه به قلدری‌ها، محاصره، ارتکاب جنایت‌های وحشیانه متجاوزان در حق مردم یمن، پایان خواهد داد».

او با اشاره به توانمندی‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن گفت که این توانمندی‌ها معادلات خود را بر دشمن تحمیل کرده و توان بازدارندگی نیروهای مسلح یمن و هدف قرار دادن مناطق راهبردی و حیاتی متجاوزان را به نمایش گذاشته است.

سرلشکر عاطفی گفت: «در مرحله آتی همه تسلیحات بازدارنده یمن پیشرفته‌تر و توسعه‌یافته‌تر خواهد بود و خواهیم توانست با این تسلیحات اهداف نظامی و اقتصادی متجاوزان را در عمق خاک خود هدف قرار دهیم».

او با بیان اینکه معادلات سیاسی و نظامی به نفع مردم یمن بوده و متجاوزان شکست خورده هستند، تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن این توانایی را دارند که متجاوزان را چه بخواهند و چه نخواهند، مجبور به خروج از یمن کند.

وزیر دفاع یمن با بیان اینکه مرحله جدید در تحولات یمن نیازمند تلاش همه یمنی‌ها برای تکمیل نبرد آزادسازی و استقلال است، از مواضع ملی قبایل استان مأرب (مرکز یمن) در حمایت از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تقدیر و تشکر کرد.

سرلشکر همچنین مسئله فلسطین را جزو اولیت‌های دینی و اخلاقی و انسانی یمن دانست و گفت که هروله‌کننده‌ها برای عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی آن هم با اشاره و توصیه سعودی‌ها و اماراتی‌ها، مشتی آلت دست یاغیان و متجاوزان هستند که بی‌مقدار و بی‌اعتبار هستند.

این مقام یمنی بار دیگر با دعوت از یمنی‌هایی که فریب متجاوزان را خورده‌‌اند، از آن‌ها خواست تا دیر نشده، به آغوش میهن برگردند؛ چرا که تاریخ نه به آن‌ها و نه به دشمن غدار رحم خواهد کرد و آن‌ها یکجا در «زباله‌دان تاریخ» محو خواهند شد.

لشکرکشی عربستان سعودی و امارات در قالب ائتلاف عربی ضد یمن وارد ششمین سال خود و باعث بروز بزرگترین فاجعه انسانی قرن اخیر شده است. بر اساس آخرین آمار تنها در هر پنج دقیقه، یک کودک یمنی به دلیل حملات، قحطی ویا نبود امکانات بهداشتی که به علت بیش از پنج سال محاصره همه جانبه یمن است، جان خود را از دست می‌دهند.
 

انتهای پیام/.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار