کد خبر: ۱۲۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور:
شهرکرد- معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور گفت: ۱۹۸ هزار کاربری غیرمجاز در اراضی کشور شناسایی شده است که از این تعداد، ۸۰ هزار پرونده در محاکم قضائی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، صفدر نیازی شامگاه سه شنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: میزان سرانه اراضی کشاورزی در ۵۰ سال گذشته از پنج هزار و ۳۰۰ متر به یک هزار و ۸۷۰ متر رسیده است و پس اراضی ما محدود است و یکی از بزرگترین وظایف وزارت جهاد کشاورزی امنیت غذایی است.

وی گفت: امنیت غذایی با جلوگیری از تغییر کاربری اراضی غیرمجاز و جلوگیری و خرد شدن آنان اتفاق می‌افتد.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد: در راستای یکپارچه سازی اراضی کشور قانون جلوگیری از خرد شدن وجود دارد که وزارت جهاد کشاورزی مشوق‌هایی مانند اینکه تا ۱۰۰ درصد آبیاری تحت فشار را برای بالاتر از حدنصاب بودن اراضی پرداخت خواهد کرد، دارد.

وی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: موظف هستیم اراضی کشاورزی را حفظ کنیم.

وی عنوان کرد: در سالیان اخیر هجوم سنگینی به اراضی کشاورزی برده شده و تغییر کاربری‌ها به شدت صورت گرفته که وزارت جهاد به این حجم کار قانع نیست.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: باید شفاف‌سازی شود زیرا اگر محدوده طرح‌های هادی روستایی برای مردم و ما مشخص باشد مردم خودشان نگهبان اراضی خواهند شد.

وی عنوان کرد: در حوزه شهر نیز انتظار همین است تا برای دستگاه‌های دولتی و مردم، محدوده اراضی مشخص باشد.

و بیان کرد: در کشور ۱۹۸ هزار کاربری غیرمجاز شناسایی شده که از این تعداد نزدیک ۸۰ هزار پرونده در محاکم قضائی تشکیل شده و بیش از ۴۰ هزار رأی اجرا شده است.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: در استان هم به همین صورت است و بخش اجرا شده و بخشی مانده است. زمانی طبق قانون وزارت جهادکشاورزی تا ۸۵ درصد هزینه آبیاری تحت فشار را پرداخت می‌کرد اما اکنون محدودیت اعتبار صورت گرفته و تنها در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص قانون حدنگاری گفت: این قانون سال ۹۳ در مجلس تصویب شد و وزارتخانه‌ها مکلف شدند نسبت به اراضی تحت اختیار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اراضی مستثنیات بر عهده امور اراضی است، گفت: از سال ۹۴ این پروژه آغاز شده و طبق برنامه ششم وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده تمامی اراضی کشاورزی را کاداستر کند اما از طرفی با محدودیت اعتبارات روبه‌رو هستیم.

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد: طبق آخرین آمار تاکنون ۱۲ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور عکس برداری شده، هفت میلیون هکتار اورتو شده، چهار و نیم میلیون هکتار عقد قرارداد شده و بیش از ۳ میلیون هکتار نقشه تولید شده و بیش از دو میلیون هکتار به سازمان ثبت و تثبیت ارسال شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار