کد خبر: ۱۲۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۹
سخنگوی دستگاه قضا خبر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تکذیب صدور حکم رای برای سه تن از اغتشاشگران حادثه آبان ماه را تایید کرد.
صراط:

چندی پیش بود که خبری مبنی بر تایید احکام اعدام سه تن از اغتشاشگران آبان ۹۸ در دیوان عالی کشور خبرساز شد.

 در این خبر گفته شده بود که امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی که در اغتشاشات آبان ماه حضور داشته‌اند و از جمله افرادی بودند که در آن زمان بازداشت شدند حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور تایید شده است.

 اما تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر یک منبع آگاه در دیوان عالی کشور به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد که هنوز حکم اعدام برای این افراد تایید یا رد نشده است.

 پس از تکذیب اعدام این سه نفر، رسانه‌های معاند شروع به زیر سوال بردن خبر باشگاه خبرنگاران جوان کردند و این تکذیب را زیر سوال بردند.

 موج سواری رسانه‌های ضدانقلاب درباره این خبر ادامه داشت و به نوعی آن‌ها در صدد بودند تا حتماً این خبر را تایید کنند. خبری که صبح امروز یکبار دیگر توسط سخنگوی دستگاه قضا تکذیب شد.

 بر اساس اعلام سخنگوی دستگاه قضا خبر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تکذیب حکم اعدام برای این سه نفر صحیح بوده است.

 غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز صبح خود با اصحاب رسانه درباره پرونده این سه نفر گفت:هنوز پرونده این افراد به دیوان عالی کشور اعاده نشده و تاییدی مبنی بر صدور حکم اعدام در دیوان عالی کشور به دست ما نرسیده است.

 سخنگوی دستگاه قضا افزود: بار‌ها گفته ایم میان اعتراض و اغتشاش تفاوت وجود دارد معدودی از افراد هستند که اموال عمومی مانند بانک و پاساژ را آتش زدند و آدم کشتند کسی که جرمی انجام می‌دهد باید متناسب با اعمال مجرمانه اش مجازات شود.

 اسماعیلی درباره اقدامات مجرمانه امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی بیان کرد: عناوین اتهامی این افراد فقط اغتشاش نیست آن‌ها سرقت مسلحانه، آدم ربایی و مزاحمت نوامیس داشته اند و برای مجموع این اتهامات محاکمه شدند.

همانطور که گفته شد هنوز پرونده این افراد به دیوان عالی کشور نرفته و حکمی مبنی بر اعدام برای این اغتشاشگران هم صادر نشده است و بر همین اساس خبر رسانه‌های معاند صحت ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار