کد خبر: ۱۲۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
گروه استان‌ها- معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه روز به روز شرایط اقتصادی برای کشورمان سخت‌تر می‌شود، گفت: باید مسئولان افزایش تاب‌آوری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پیش‌از ظهر امروز در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه از سال 94 مجموعه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی آغاز شده است، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی در آن زمان به‌دلیل کاهش تحریم‌ها بهتر بود اما با خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها در سال گذشته شرایط سخت‌تر شده است.

وی با بیان اینکه روز به روز شرایط اقتصادی برای کشورمان سخت‌تر می‌شود، گفت: باید افزایش تاب‌آوری را قبل از رشد اقتصادی در اولویت برنامه‌های خود قرار داده، چراکه توسعه بدون بالابردن تاب‌آوری در میان مسئولان و مردم ممکن نیست.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید پروژه‌ها و برنامه‌ها براساس شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی کنونی در سطح ملی و استانی تعریف شود، تصریح کرد: باید عدم موفقیت در اجرای برنامه‌ها آسیب‌شناسی شود چراکه عدم تحقق برنامه‌ها ناشی از «عدم تصمیم‌گیری صحیح یا پیگیری ‌نکردن مناسب» است.

وی با ذکر اینکه بازنگری در تصمیمات قبلی، مسئولان را در ادامه مسیر کمک می‌کند؛ تاکید کرد: باید آمار و ارقام خدمات و طرح‌های انجام شده در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی و میزان پیشرفت پروژه‌ها در سطح استان به‌روزرسانی و دقیق اعلام شود چراکه این امر مهم در تصمیم‌گیری‌های بهتر نقش مؤثری دارد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاه به اینکه هم‌اکنون لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان در مجلس است، از نمایندگان مردم کردستان در مجلس یازدهم خواست که برای رأی مثبت دیگر نمایندگان، تصویب و نهایی کردن این طرح تلاش خود را به‌کار گیرند.

معاون رئیس‌جمهور همچنین وعده پیگیری رفع مشکلات پروژه آهن اسفنجی و پتروشیمی کردستان از وزارتخانه‌های مرتبط در کشور را داد.

درخواست استاندار از معاون رئیس‌جمهور؛ سقف تسهیلات پرداختی بانک‌ها به پروژه‌های کردستان افزایش یابد

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در این نشست با ادعای اینکه علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری، کارهای اساسی و زیربنایی مهمی در حوزه راه، راه‌آهن، آب و کشاورزی استان در حال انجام و یا به سرانجام رسیده است؛ اظهار داشت: اتمام این پروژه‌ها نقش زیادی در روند پیشرفت و توسعه کردستان خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید سقف پرداخت تسهیلات بانک‌ها به طرح‌ها و پروژه‌ها، از 3 میلیارد تومان معین‌شده به 15 میلیارد تومان افزایش یابد؛ گفت: طرح‌های نیازمند تسهیلات بالاتر از سقف برای تصویب به تهران ارسال می‌شود که زمان‌بر و با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه 3 میلیارد تومان معین‌شده برای طرح‌ها و پروژه‌ها، جوابگوی نیازهای استان نیست و باید مسئولان کشوری در تصمیمات خود بازنگری داشته باشند؛ تصریح کرد: گرچه شاید برخی‌ پروژه‌های عمرانی تا پایان عمر این دولت به پایان نرسد اما در آینده ارزشمند خواهد بود.

مرادنیا با اشاره به تخصیص آب به 96 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خاطرنشان کرد: همچنین 500 میلیارد تومان برای اتمام و بهره‌برداری برخی سدهای کردستان تخصیص یافته کمااینکه تاکنون نیز، یک‌هزار میلیارد تومان برای «سد ژاوه» هزینه شده و با تزریق مقدار دیگری اعتبار، علاوه‌بر تامین آب شرب، هشت هزار هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/481/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار