کد خبر: ۱۲۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

به گزارش شفاف، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز با حضور در موسسه تحقیقات دامی کشور از اقدامات هسته‌های فناور و فعالیت‌های دانش‌بنیانی این موسسه بازدید کرد. پس از آن در جمع مدیران این موسسه حاضر شد.

ستاری خطاب به مدیران موسسه گفت: این موسسه باید دنبال ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری در مجموعه خود باشد. ایده‌های نوآور جوانان به فعالیت شما رونق می‌دهد و باید با کمک این ایده‌ها به تجاری سازی محصولات هسته‌های فناور کمک کنید.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، موسسه باید در وهله نخست بر محیط اطراف خود تاثیرگذار باشد. چرا که پیشرفت امری درون زا است. تا زمانی که موسسه بر روی منطقه خود تاثیر نگذارد، نمی‌تواند در رشد کشور موثر باشد.

او تصریح کرد: موسسه باید زیست بومی باشد که از جوانان و ایده‌های آن‌ها محافظت کند. آن‌ها هزینه‌های لازم برای تولید محصول ندارند و راه تجاری سازی آن را نمی‌دانند. این زیست بوم باید حامی آن‌ها تا مرحله تجاری سازی باشد.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: این موسسه باید عدد قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش فناوری، قرارداد با صنعت و فروش شرکت‌ها تامین شود. این کار اقدامات موسسه را موثرتر می‌کند.

ستاری گفت: موسسه تحقیقات دامی باید پذیرای جوانان و ایده‌های آن‌ها باشد و پس از رشد و بلوغ این شرکت‌ها درصدی از سود آن‌ها را برای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی خود بردارد.

رییس بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: محصول، حاصل پول دولتی نیست و باید از سرمایه بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی استفاده کنیم.

ستاری افزود: حوزه دام حوزه‌ای اقتصادی و ثروت زا است که اگر ایده‌های خلاق هم به آن ورود کند سود اقتصادی زیادی نصیب کشور می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر آمادگی معاونت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه دامی، بیان کرد: ما برای توسعه اقتصادی و علمی حوزه دام آمادگی داریم و از شرکت‌های این حوزه حمایت مالی می‌کنیم.

ستاری گفت: باید موسسه فضایی باشد که جوانان با ایده و بدون سرمایه وارد شوند و پس از تولید و تجاری سازی محصول خود به عنوان یک سرمایه دار از مجموعه جدا شوند.

او بیان کرد: موسسه تحقیقات علوم دامی برای توسعه زیرساخت‌های تحقیقاتی خود روی کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حساب کند. معاونت علمی با جدیت موضوعات مرتبط با امنیت غذایی و توسعه غذای دام و طیور را پیگیری می‌کند. پروژه‌های مختلفی هم در معاونت برای تحقق آن تعریف شده است.

بر اساس این گزارش، موسسه تحقیقات دامی کشور با طرح و اجرای برنامه‌های گسترده دامپروری حل مشکلات این حوزه و تامین نیاز روز افزون فرآورده‌های دامی را بر عهده دارد. این موسسه با بهره گیری ازنیروی توانمند و متخصص در مسیر رفع مشکلات و انجام پژوهش‌های علمی قرار گرفته است. بخش‌های پژوهشی، آزمایشگاه‌ها، ایستگاه‌های تحقیقاتی، مرکز رشد، فناوری و ترویج در این مجموعه مشغول فعالیت هستند. ژنتیک و اصلاح نژاد دام و طیور، بیوتکنولوژی و فرآوری تولیدات دامی برخی از حوزه‌های فعالیت آن است.

انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار