کد خبر: ۱۲۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور:
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه شهروندان به کرونا و عوارض آن توجهی ندارند،گفت: باید محدودیت‌های خاصی را به ویژه در نقاط با وضعیت قرمز اعم از مراسم‌ها، تجمعات عروسی، عزاداری و اماکن عمومی در نظر گرفت.

دولت باید محدودیت‌های بیشتری را برای مقابله با کرونا وضع کندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ،دکتر شاهین محمدصادقی رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور امروز در جمع خبرنگاران استان خراسان شمالی از حرکت جدید بسیج جامعه پزشکی در کشور خبر داد و اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی با سازماندهی جدید در حوزه‌های رفع محرومیت، تحقیق و پژوهش و خدمت رسانی به مردم گام‌های بلندی خواهد برداشت.

وی با اشاره به ورود سازمان بسیج جامعه پزشکی به امر اجتماعی و مباحث مرتبط با آن افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی و تاکید ایشان بر مباحث اجتماعی نظیر جمعیت، سازمان بسیج جامعه پزشکی این آمادگی را دارد که با سازماندهی جدید به این مهم ورود پیدا کرده، اما این حوزه نیازمند آموزش است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه خاطر نشان کرد: باید محدودیت‌های خاصی را به ویژه در نقاط با وضعیت قرمز اعم از مراسم‌ها، تجمعات عروسی، عزاداری و اماکن عمومی در نظر گرفت و نباید مکان‌های عمومی را زود باز کرد چراکه اگر مردم ببینند مسئولین دولتی توجهی به این امر ندارند قطعاً شهروندان هم به کرونا و عوارض آن توجهی ندارند.

وی گفت: ما از وزارت بهداشت و مجموعه تصمیم‌گیران بهداشتی که بر اساس ادله منطقی و علمی توصیه‌های بهداشتی را به مردم عرضه می‌دارند حمایت می‌کنیم، اما باید دولتمردان تصمیمات جدی‌تری در این حوزه بگیرند تا با سهل‌انگاری مواجه نشویم.

محمدصادقی در خاتمه از تعریف اقدامات خاص و تیم‌های اضطراری در سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خبر داد و تصریح کرد: اقدام مثبتی که در سازمان بسیج جامعه پزشکی انجام خواهد شد تعریف تیم‌های اضطراری و خاص جهت احداث بیمارستان‌های صحرایی است که این مهم نیاز به زمان و بستری مناسب دارد؛ اما اولویت اجرای آن با استان‌های محروم و مرزی همچون خراسان شمالی است.

انتهای پیام/ف

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار