کد خبر: ۱۲۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به معادن غنی زغال‌سنگ، سرب و روی، خاک نسوز، آهن و... باید تلاش شود تا کوهبنان در آینده به شهری صنعتی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حسین سالاری در حاشیه بازدید مسؤولان از روستای وقفی ساوند و روستاهای اطراف آن اظهار داشت: کوهبنان یکی از شهرستان‌های تاریخی در شمال استان کرمان است که با توجه به آب و هوای مساعد، آثار و ابنیه مذهبی، تاریخی، میراثی، طبیعی و گردشگری در طول سال پذیرای گردشگران از جای جای کشور است .

فرماندار کوهبنان بیان داشت: در کوهبنان برخی روستاها به دلیل قرار گرفتن در جوار کوهستان از آب و هوای مساعدی برخوردار هستند که می‌توانند به عنوان نقاط گردشگری مطرح باشند.

مشکل برق روستای ساوند برطرف شود

وی خاطر نشان کرد: روستای ساوند از جمله مناطق کوهستانی‌ست که زمینه مساعد هم در حوزه گردشگری و هم کشاورزی دارد.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: به منظور فراهم‌ کردن بستر سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی باید تلاش شود تا با مساعدت ‌نماینده شهرستان مشکل برق روستای ساوند برطرف شود.

عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس با تبریک ولادت باسعادت امام رضا (ع) اظهار کرد: کوهبنان دارای سابقه تاریخی است شهرستانی که در گذشته مهد علما، عرفا، مشاهیر، ادیبان، اطباء، شاعران و اندیشمندان به‌نام بوده است.

 وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم بزرگان فراوانی در این خطه رشد و نمو کردند که در جای جای کشور مشغول خدمت‌رسانی هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس افزود: با توجه به معادن غنی زغال‌سنگ، سرب و روی، خاک نسوز، آهن و... باید تلاش شود تا کوهبنان در آینده به شهری صنعتی تبدیل شود.

وی بیان داشت: کوهبنان از نظر کشاورزی هم استعدادهای فراوانی دارد به گونه‌ای که در حال حاضر زعفران و گیاهان دارویی کوهبنان با توجه به کیفیت بالا باید برند شده و به بازاهای داخلی و خارجی صادر شوند.

شریعتی تصریح کرد: سلسله قلعه‌ها، برج‌ها، حمام‌ها و مساجد بزرگ تاریخی، چهار امامزاده واجب‌التعظیم، آثار و ابنیه تاریخی و طبیعی، کوهبنان را به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در استان کرمان مطرح کرده است.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم تا با افزایش خانه‌های بوم‌گردی و فراهم کردن زیرساخت‌ها زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و گردشگران فراهم شود.

حسن جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبان تصریح کرد: روستای ساوند از جمله مناطق خوش آب و هوای کوهبنان و به صورت شش دانگ وقف است که استعداد خوبی برای کشاورزی و گردشگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی بیشتر از این روستا عملیات لوله‌گذاری و ساخت چند استخر جهت پرورش ماهی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان بیان داشت: کاشت انواع درخت، تلاش در جهت اجرای آبیاری قطره‌ای ، کاشت عدس سیاه، تلاش در راستای احداث مجتمع پرورش بز سانن و ... از جمله کارهایی‌ست که در روستای ساوند اجرایی شده یا اجرا خواهد شد.

 مهدی احمدی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی استان در کوهبنان گفت: در سال جاری سه روستای درب‌گزک، گازروئیه و ده‌علوی به عنوان هدف گردشگری شهرستان مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی بیان داشت : یازده واحد بوم‌گردی در دست اقدام داریم و هفت واحد دیگر نیز در آینده احداث خواهد شد.

احمدی ادامه داد: طی سالیان گذشته بهسازی و بازسازی آثار و‌ ابنیه تاریخی، تلاش در راستای ثبت آثار باستانی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و...مد نظر بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کوهبنان همه ساله خصوصا در فصول بهار و تابستان پذیرایی گردشگران زیادی از شهرستان‌های مجاور و سایر نقاط کشور هستیم.

انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار