کد خبر: ۱۲۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
لاوروف:
وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر ضرورت یافتن راهکار سیاسی برای بحران سوریه و لیبی از بازگشایی سفارت این کشور در لیبی هم خبر داد.

راه حل بحران های سوریه و لیبی سیاسی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با عقیله صالح رئیس پارلمان طبرق (شرق لیبی) که به مسکو سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه روسیه در جریان این دیدار بیان کرد: راه حل بحران لیبی سیاسی است نه نظامی.

وی از تصمیم مسکو برای بازگشایی سفارت خود در لیبی هم خبر داد.

لاوروف در ادامه بر ضرورت حل بحران سوریه از طریق سیاسی و گفتگوی سوری-سوری بدون دخالت خارجی هم تاکید کرد و گفت: سوریه باید به آغوش جهان عرب بازگردد و کشورهای عربی در دمشق، فعالیت سفارتخانه‌های خود را از سرگیرند.

وزیر خارجه روسیه همچنین خواستار از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی با سرپرستی کمیته چهارجانبه صلح هم شد.

از سوی دیگر عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در شرق لیبی هم گفت: جامعه بین الملل به دلیل آنکه یک نهاد غیرمنتخب را مشروع خوانده و آن را به رسمیت شناخت، لیبی را دچار هرج و مرج کرد. شورای ریاستی به تعهدات توافق الصخیرات عمل نکرده است. دوره شورای ریاستی بر اساس توافق صخیرات پایان یافته است. دولت وفاق به ریاست فائز السراج غیرقانونی است؛ چراکه رأی اعتماد پارلمان منتخب را به دست نیاورده است.

وی با بیان اینکه راه حل نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد، تصریح کرد که السراج با تک‌روی، صادر کردن دستورات را در دست گرفته که این امر با توافق سیاسی مغایرت دارد.

عقیله صالح گفت که روسیه میانجی‌گر مورد قبولی برای حل درگیری‌هاست.

اتهای پیام/341

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار