کد خبر: ۱۲۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
در گفتگو با مهر اعلام شد:
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات لازم برای داوطلبان کنکور دکتری که به کرونا مبتلا شده اند را تشریح کرد و از امکان برگزاری کنکور در بیمارستان خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی در گفتگو با خبرنگار افزود: آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۹۹ در روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه برگزار می شود و نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد تعداد حوزه های امتحانی را با توجه به اقدامات و پروتکل های بهداشتی افزایش داده ایم و امسال آزمون در ۱۴۳ حوزه امتحانی برگزار می شود.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا با سه دسته از داوطلبان روبرو هستیم. دسته اول مبتلای قطعی به کرونا هستند که در بیمارستان بستری بوده و اسامی آنها در اختیار وزارت بهداشت است. دسته دوم مبتلا به کرونا هستند و در قرنطینه خانگی به سر می برند و دسته سوم داوطلبانی هستند که مبتلا نبوده و در سلامت به سر می برند.

مدیر روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: گروهی که مبتلای قطعی به کرونا هستند و در بیمارستان بستری هستند، اسامی آنها در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد. وزارت بهداشت با هماهنگی با سازمان سنجش، آمار این داوطلبان را در اختیار سازمان سنجش قرار می دهد. این دسته از داوطلبان روزی که کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد، باید به باجه رفع نقص مراجعه کنند.

وی افزود: خود داوطلب یا بستگان درجه یک داوطلب به همراه مدارک هویتی باید به باجه رفع نقص که اسامی آنها همزمان با توزیع کارت در اختیار داوطلب قرار داده می شود، مراجعه کنند و تصویر کارت آزمون را به همراه تاییدیه بیمارستان مبنی بر ابتلای داوطلب به بیماری کرونا به باجه رفع نقص ارائه دهد.

زرین آمیزی خاطرنشان کرد: در این صورت سازمان سنجش از تعداد داوطلبان مبتلای قطعی که در بیمارستان بستری هستند مطلع می شود و با توجه به تعداد مبتلایان، با هماهنگی وزارت بهداشت، آزمون در بیمارستان محل بستری افراد برگزار می شود. این کار با رعایت نهایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: دسته دوم داوطلبانی هستند که بیمار مبتلا به کرونا هستند اما در قرنطینه خانگی به سر می برند و علائم حاد ندارند این افراد هم باید تصویر کارت آزمون را به همراه تاییدیه بیمارستان های مورد تایید وزارت بهداشت مبنی بر ابتلای قطعی را همراه داشته باشند و خود داوطلب یا بستگان درجه یک داوطلب به همراه مدارک هویتی به باجه رفع نقص کارت آزمون مراجعه کنند و تاییدیه را ارائه دهند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به این ترتیبت در مورد این گروه هم سازمان سنجش از تعداد داوطلبان مبتلا که در قرنطینه خانگی به سر می برند مطلع می شود و با توجه به تعداد مبتلایان، با هماهنگی وزارت بهداشت، آزمون در یک مرکز جداگانه از حوزه های امتحانی برگزار می شود. این کار با رعایت نهایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و عوامل اجرایی هم توجیهات لازم را دریافت کرده اند.

وی درباره داوطلبانی که مشکلی از نظر سلامتی ندارند گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا تمامی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۹۹ باید از بدو ورود به حوزه امتحانی تا لحظه خروج از حوزه ماسک داشته باشند. داشتن ماسک برای تمامی داوطلبان و عوامل اجرایی الزامی است. البته در صورت همراه نبودن ماسک هم همکاری لازم با داوطلب صورت می گیرد.

زرین آمیزی اظهار داشت: ضمن اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، عوامل اجرایی برگزاری آزمون ها هم افزایش پیدا کرده اند و پروتکل های بهدشتی به همگی ابلاغ شده است. تمامی حوزه های امتحانی قبل از برگزاری آزمون ضدعفونی می شوند. تمامی عوامل اجرایی ماسک خواهند داشت. تمامی عوامل اجرایی که مسئول بازرسی بدنی و کنترل هویت داوطلب هستند، گان، دستکش و ماسک خواهند داشت و برگه های کارت هم ضدعفونی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: فاصله بین صندلی های آزمون هم به ۱.۶ متر بین هر داوطلب افزایش پیدا کرده است و سایر پروتکل های ابلاغی هم اجرایی می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار